Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: May 2019
Posts: 64
N
NickL Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
N
Joined: May 2019
Posts: 64
Ik wil graag een beetje experimenteren met de solex, wat zijn jullie ervaringen met de hoge compressie cilinderkop? Een hogere compressie zou de efficiƫntie moeten verhogen van de verbranding, en ik zou ook graag wat meer trekkracht willen maken. Advies is welkom!

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Kijk eens bij de webshops van Solexservice.com of Solex-limburg , en Solex Noord, die verkopen die kopjes.
Houd wel er rekening mee dat het carter zwaarder belast wordt, het is er niet echt voor gemaakt.

Last edited by FFAnders; 31/05/19 06:00 PM.

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: May 2019
Posts: 64
N
NickL Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
N
Joined: May 2019
Posts: 64
Originally Posted by FFAnders
Kijk eens bij de webshops van Solexservice.com of Solex-limburg , en Solex Noord, die verkopen die kopjes.
Houd wel er rekening mee dat het carter zwaarder belast wordt, het is er niet echt voor gemaakt.


Gelijk een goede reden om een CNC carter te bestellen of niet? :')

Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
20000km gereden
*
Offline
20000km gereden
*
Joined: Jul 2016
Posts: 2,386
Likes: 51
Ja en dan is er geen houden meer aan en heb je binnenkort een compleet nieuw blok :-)


solexliefhebbers.nl
Joined: May 2019
Posts: 64
N
NickL Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
N
Joined: May 2019
Posts: 64
Jah ik zie het al aankomen.... in principe een leuk project... Maar ik ga eerst kijken hoe ver ik kom met dit china blok laugh ik twijfel alleen tussen voorzichtig aanpassen van de poorten (heb hier aardig wat topics gelezen) of de kop vervangen... Blok loopt nu in ieder geval lekker, alleen 5 kmh zou wel fijn zijn...

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
ja, gewoon die kop bestellen en als extra hulpje de zuiger ca 3 mm inkorten, ter plaatse van de 1/2 linkerkant van de inlaat poort ( dus niet over de volle breedte ) verder zorgen dat je uitlaatpakking en spruitstuk goed aansluiten op de gaten in de cilinder, vooral veel pakkingen klopt weinig van , vooral die pakkingen met allerlei uitsparingen op plekken waar het toch niet nodig is


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2019
Posts: 64
N
NickL Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
N
Joined: May 2019
Posts: 64
Originally Posted by Joan
ja, gewoon die kop bestellen en als extra hulpje de zuiger ca 3 mm inkorten, ter plaatse van de 1/2 linkerkant van de inlaat poort ( dus niet over de volle breedte ) verder zorgen dat je uitlaatpakking en spruitstuk goed aansluiten op de gaten in de cilinder, vooral veel pakkingen klopt weinig van , vooral die pakkingen met allerlei uitsparingen op plekken waar het toch niet nodig is


Dus de zuiger aan de kant van de inlaat poort 3mm verkorten, zodat hij sneller lucht aanzuigt? Snap nog niet precies wat je bedoelt met 1/2 linkerkant van de inlaat poort, misschien kan ik nog wat foto's vinden op het forum. Tast dit niet de balans aan van het roterende gedeelte? (dat zal sowieso niet precies zijn denk ik)

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Originally Posted by NickL
Originally Posted by Joan
ja, gewoon die kop bestellen en als extra hulpje de zuiger ca 3 mm inkorten, ter plaatse van de 1/2 linkerkant van de inlaat poort ( dus niet over de volle breedte ) verder zorgen dat je uitlaatpakking en spruitstuk goed aansluiten op de gaten in de cilinder, vooral veel pakkingen klopt weinig van , vooral die pakkingen met allerlei uitsparingen op plekken waar het toch niet nodig is


Dus de zuiger aan de kant van de inlaat poort 3mm verkorten, zodat hij sneller lucht aanzuigt? Snap nog niet precies wat je bedoelt met 1/2 linkerkant van de inlaat poort, misschien kan ik nog wat foto's vinden op het forum. Tast dit niet de balans aan van het roterende gedeelte? (dat zal sowieso niet precies zijn denk ik)
Hoeveel sleutel ervaring heb je ?


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2019
Posts: 64
N
NickL Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
N
Joined: May 2019
Posts: 64
Ben 27 jaar, dus heb niet super veel ervaring, maar ik doe al het sleutelwerk van m'n Toyota MR2 en Mazda RX-7, die ik ook gereviseerd heb. Ik heb in ieder geval toegang tot genoeg (meet) gereedschap en wil altijd meer kennis op doen wink

Last edited by NickL; 03/06/19 01:37 PM.
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Jong en niet bang grin


Salut!
Mark

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 24 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.030s Queries: 36 (0.009s) Memory: 1.0017 MB (Peak: 1.1820 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 20:28:11 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS