Laatste foto
SolexHeeswijk37
velo solex
July
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Who's Online Now
0 registered members (), 40 guests, and 2 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Top Posters(30 Days)
Joan 78
Ant_one 44
Roelof 13
Jajoa 10
dreke2 10
Marc31 7
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Page 3 of 3 1 2 3
Re: Helmplicht [Re: Joan] #132370
23/03/19 07:59 PM
23/03/19 07:59 PM
Achterhoek
M
MarkN Offline
Aan het inrijden
MarkN  Offline
Aan het inrijden
M

Achterhoek
Originally Posted by Joan
[quote=Joan]

Indien er naar aanleiding van uw bericht aanvullende informatie gewenst is, neemt de betreffende afdeling contact met u op.

Wedden dat je nooit meer wat hoort van ze?
Het gaat gebeuren zoals het gaat gebeuren die helmplicht die komt er, de lobby van de artsen is sterker dan wij.

Salut!
Mark
Re: Helmplicht [Re: MarkN] #132406
01/04/19 06:31 PM
01/04/19 06:31 PM
Hoogland
Joan Offline
Solex meester monteur
Joan  Offline
Solex meester monteur

Hoogland
Originally Posted by MarkN
Originally Posted by Joan
[quote=Joan]

Indien er naar aanleiding van uw bericht aanvullende informatie gewenst is, neemt de betreffende afdeling contact met u op.

Wedden dat je nooit meer wat hoort van ze?
Het gaat gebeuren zoals het gaat gebeuren die helmplicht die komt er, de lobby van de artsen is sterker dan wij.
inmiddels weer wat gehoord ( via mail) :

Geachte mevrouw Majoor,
Via Informatie Rijksoverheid hebben wij onderstaande e-mail ( de tekst hiervan heb ik al eerder hier gepubliceerd) van u ontvangen. Wij hebben deze geregistreerd onder kenmerk IENW/BSK-2019/*****. Ook is uw bericht doorgestuurd naar het ministerie van Justitie en Veiligheid.

U kunt binnen vier weken een reactie verwachten.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Re: Helmplicht [Re: Joan] #132463
05/04/19 07:20 PM
05/04/19 07:20 PM
Hoogland
Joan Offline
Solex meester monteur
Joan  Offline
Solex meester monteur

Hoogland
inmiddels weer antwoord gekregen:

Geachte heer Majoor,

Hiermee reageer ik op uw vraag aan de Minister van Veiligheid en Justitie over de helmplicht voor snorfietsers. Omdat deze vraag thuishoort bij Infrastructuur en Waterstaat beantwoord ik hem.

De Tweede Kamer stemde op 22 januari voor een motie voor helmplicht vanuit de gedachte dat dit de verkeersveiligheid zou verhogen voor alle snorfietsers. Ongeacht hun uiterlijk, hun aandrijving of hoe hard ze kunnen.

Op dit moment werk ik aan een ontwerpbesluit. Om dit goed te onderbouwen, laat ik nu eerst de te verwachten effecten van de helmplicht in kaart brengen. We streven ernaar deze onderzoeken dit najaar af te ronden. Ik wil graag in beeld krijgen of snorfietsers massaal voor een andere vorm van vervoer gaan kiezen en welke vorm dat dan is, en wat de gevolgen daarvan zijn voor mens, milieu en verkeersveiligheid. Uw suggestie voor het ontzien van lichtgewicht snorfietsen met trapondersteuning neem ik hierin mee. De uitkomst van het onderzoek kunt u tegen die tijd lezen op rijksoverheid.nl

De nieuwe wet zal nog wel even op zich laten wachten. Zoiets vergt namelijk een wijziging van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990). Een dergelijke wijziging kost doorgaans negen tot twaalf maanden.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd. Heeft u naar aanleiding van dit antwoord nog vragen en/of opmerkingen dan kunt u die mailen

Nou zoals je ziet er word wel gelezen, Als jullie naar aanleiding hiervan suggesties/opmerkingen of anderszins bijdragen hebben : kom maar op compileer ik dat wel en stuur het naar een aangewezen contact adres

Re: Helmplicht [Re: Joan] #132469
05/04/19 11:05 PM
05/04/19 11:05 PM
Kinderdijk
FFAnders Offline
85000km gereden
FFAnders  Offline
85000km gereden

Kinderdijk
Soort van petitie opstellen ??

Ik weet alleen niet hoe je de Nederlandse Snorders-met-hulpmotoren (en pedalen) kunt bereiken.

Ben overigens nog steeds van mening dat handhaving op snelheid/vermogen in dit geval een oplossing moet zijn
maar begrijp ook dat dat momenteel in Nederland wat probleempjes oplevert.

Groet , Ronald & Conny

Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Re: Helmplicht [Re: FFAnders] #132471
06/04/19 07:50 AM
06/04/19 07:50 AM
Hoogland
Joan Offline
Solex meester monteur
Joan  Offline
Solex meester monteur

Hoogland
Ik heb de betreffende brieven inmiddels opgestuurd naar het blad "bromfiets" ( per mail) met daarin ook een link naar dit forum onderwerp .

Een suggestie: de brief van het ministerie geeft aan dat er ook een onderzoek komt naar de alternatieven die de huidige gebruikers gaan inzetten ter vervanging van de snorfiets . de uitkomst van dit onderzoek zal meegewogen gaan worden in de besluitvorming. Gaan we dan met zijn allen over tot het gebruik van electrische twee versnellings rollators/invaliden vier-vijf wielers,scootmobielen dan verstoppen we alle fietspaden EN daar gebeuren ook al heel wat ongelukken mee

scootmobiel 1

er is al een ruim aanbod in opvoeren scootmobielen

en dit is een al heel oud filmpje geluid laag zetten anders word je gek van de herrie

Last edited by Joan; 06/04/19 08:16 AM.

Re: Helmplicht [Re: Joan] #132472
06/04/19 09:11 AM
06/04/19 09:11 AM
Drunen
D
dreke2 Offline
5000km gereden
dreke2  Offline
5000km gereden
**
D

Drunen
JOAN
Mogelijk worden je woorden in het antwoord al verdraaid van snorfiets met trappers, naar lichtgewicht snorfiets met trapondersteuning, dit is in mijn beleving alweer heel iets anders dan de bedoelde Solex
Heel erg jammer dat het zo allemaal moet vanuit de overheid naar enkele hobbyisten
Groet
ANdre

't is ginne logie!
Re: Helmplicht [Re: dreke2] #132521
16/04/19 10:50 PM
16/04/19 10:50 PM
Hoogland
Joan Offline
Solex meester monteur
Joan  Offline
Solex meester monteur

Hoogland
In Amsterdam is inmiddels de paniek al uitgebroken.
Wel of geen Helm afhankelijk op wat voor soort fietspad je rijd.
Wel of geen bekeuring afhankelijk van welke BOA je treft.

En er zijn zoveel BOA's ingezet om je de weg te wijzen ( letterlijk dan ook) dat als je die gebruikt had om te handhaven ( die opgevoerde zooi aanpakken) je het hele probleem niet gehad zou hebben .

en wat staat er op de plaatjes van de Internet informatie nou juist SCOOTERS en dat zijn nou net die dingen die nooit en te nimmer een Snor FIETS hadden mogen zijn .

En dan heb je ook nog straten die paars zijn, Nou heb ik jaren in Amsterdam gewerkt en daar nooit paarse straten gezien, dus is er kennelijk iemand met een kwast op pad gestuurd om dat te bewerkstelligen, daar hoef je dan geen helm op en dien je wel weer op het fietspad te rijden ( of iets dat ervoor doorgaat)

Last edited by Joan; 16/04/19 10:54 PM.

Re: Helmplicht [Re: Joan] #132524
17/04/19 09:14 AM
17/04/19 09:14 AM
Apeldoorn
B
Berth Offline
Aan het inrijden
Berth  Offline
Aan het inrijden
B

Apeldoorn
De gemeente kan op voorhand geen situaties bedenken waarin ontheffing zal worden verleend. Een reden om snorfietsers naar de rijbaan te verplaatsen met helmplicht is juĂ­st omdat dit voor de snorfietser veiliger is dan rijden op het fietspad. Daarom is de gemeente zeer terughoudend in het verlenen van ontheffingen. Dit zal alleen in uitzonderlijke persoonlijke situaties gebeuren.
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************

Ik denk dat het juist veiliger voor de fietser is als dat snelle spul van het fietspad af is.

Re: Helmplicht [Re: Berth] #132525
17/04/19 10:35 AM
17/04/19 10:35 AM
Hoogland
Joan Offline
Solex meester monteur
Joan  Offline
Solex meester monteur

Hoogland
Originally Posted by Bertie
De gemeente kan op voorhand geen situaties bedenken waarin ontheffing zal worden verleend. Een reden om snorfietsers naar de rijbaan te verplaatsen met helmplicht is juĂ­st omdat dit voor de snorfietser veiliger is dan rijden op het fietspad. Daarom is de gemeente zeer terughoudend in het verlenen van ontheffingen. Dit zal alleen in uitzonderlijke persoonlijke situaties gebeuren.
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************

Ik denk dat het juist veiliger voor de fietser is als dat snelle spul van het fietspad af isinderdaad het snelle spul wel maar die hadden sowieso niet de weg op gemogen ( maar dan in de andere betekenis) want veel voldoen niet meer aan de voorwaarden voor de snorfiets en dat komt mede door gebrek aan handhaving, "snor" is 25 km/hr en dat is nu gelijk aan de meeste electro fietsen en veel racefietsen zijn nu zo gebouwd dat je er al een GEMIDDELDE van boven de 30 mee haalt .

Page 3 of 3 1 2 3

Moderated by  Joan, Roelof 

Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex events
Solex clubs
Donatie
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Forum Statistics
Forums22