Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#126022 11/06/17 10:12 PM
Joined: Jul 2008
Posts: 253
Likes: 1
M
marijn. Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jul 2008
Posts: 253
Likes: 1
hallo iedereen

heb een cfx aluminium cilinder met 3 spoelpoorten op een oto blokje gebouwd met race cilinderkop
loopt als een speer
alleen jammer dat hij een knarsend geluid maakt
dit is vooral met optrekken en als ik op snelheid het luchtschuifje helemaal naar rechts zet dan word het erger
zet ik dan het schuifje weer terug in de middenstand
dan word het geluid weer een stuk minder

wat zou dit kunnen zijn?
hoop dat iemand een idee heeft om dit te verhelpen
blok is verder helemaal nieuw
cnc carter ,lagers
ook drijfstanglagers en bigend zijn vernieuwd
carburateur is 8 mm

marijn. #126026 12/06/17 09:26 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
mogelijk dat je hem hoort pingelen door een te arm mengsel, probeer eens iets met je ontstekingstijdstip te rommelen zoals iets eerder zetten en kijk dan of het erger of minder word , een grotere sproeier of een koudere bougie , veel rijden met een NGK "6" zelf zie ik dat niet zitten en rij met minimaal een "8"


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
marijn. #126040 12/06/17 07:24 PM
Joined: Jul 2008
Posts: 253
Likes: 1
M
marijn. Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jul 2008
Posts: 253
Likes: 1
Mengsel is 1 op 35 met castrol olie lijkt me goed?
Ontsteking heb ik iets voor staan
Sproeier is een verstelbaar exemplaar
Bougie is een kort model die bij de cilinderkop hoort
Als ik een normale bougie plaats trekt hij vonken

Zal de ontsteking proberen
Maar meestal is iets voor ontsteking toch goed?
Wat ik ook merk met deze cilinder is dat als hij koud is.
Trekt hij echt zeer goed en snel op
Zo draa hij even heeft gelopen en hij dus warm is
Is de trekkracht gelijk een stuk minder
Zet ik hem dan even uit 3 minuten of zo
Dan gaat hij weer als een malle
Als ik gewoon rij met warme motor trekt en rijd hij prima
Is dus alleen even met wegrijden

marijn. #126041 12/06/17 07:37 PM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ja dat is het nadeel van aluminium cilinders t.o.v. gietijzer.
Bij gietijzer wordt de zuigerspeling kleiner bij warm worden en bij alu. cilinders wordt de speling kennelijk groter.
Moet nie magge, maar toch.
Nu staat er op een aluminium carter geen merkteken om de onsteking op af te stellen, zelf de merktekens erop maken, is wel zo makkelijk om de volgende keer af te stellen.
De punten laten openen op 1,8mm voor BDP moet goed zijn.
Het is best mogelijk, wat Joan zegt, dat de motor gaat pingelen, die ervaring heb ik ook bij hoge compressie.
Ietwat rijker afstellen en het probleem is vaak over.

Verder, als je een verstelbare sproeier gebruikt kan je deze zo afstellen dat de motor goed loopt met de mengselhendel naar rechts.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
FFAnders #126042 12/06/17 07:48 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
ik heb heel erg wat TEGEN verstelbare sproeiers en zeker bij solex.

Waarom: verstelbare sproeiers werken met een puntvormige naald, die laten dus een zeer smalle ringvormige opening rondom die naald over om de brandstof door te laten, die ringvorm is temperatuurgevoelig want de naald is niet hetzelfde als het huis en bovendien het kleinste vuiltje word al afgevangen in de nauwe spleet.
waarom speciaal bij solex: nou die gebruiken relatief weinig benzine vergeleken bij de "snelbrommers" dus de ingestelde spleet is extreem nauw vergeleken met deze categorie .
Mijn ervaring is dat een goed gekozen vaste sproeier ( met een rond gat in het midden dus) veel betrouwbaarder is en ook beter zijn inregeling vasthoudt


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #126046 12/06/17 09:00 PM
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
Joan, bij een solex met een originele cilinder die goed rijdt, raad je daar ook een NGK 8 bougie aan? Of is een 6 dan voldoende?

Last edited by ovee; 12/06/17 09:01 PM.

Met vr. gr.
Onne
FFAnders #126049 12/06/17 10:10 PM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: FFAnders
Ja dat is het nadeel van aluminium cilinders t.o.v. gietijzer.
Bij gietijzer wordt de zuigerspeling kleiner bij warm worden en bij alu. cilinders wordt de speling kennelijk groter.
Moet nie magge, maar toch.
Nu staat er op een aluminium carter geen merkteken om de onsteking op af te stellen, zelf de merktekens erop maken, is wel zo makkelijk om de volgende keer af te stellen.
De punten laten openen op 1,8mm voor BDP moet goed zijn.
Het is best mogelijk, wat Joan zegt, dat de motor gaat pingelen, die ervaring heb ik ook bij hoge compressie.
Ietwat rijker afstellen en het probleem is vaak over.

Verder, als je een verstelbare sproeier gebruikt kan je deze zo afstellen dat de motor goed loopt met de mengselhendel naar rechts.



Vergis je je niet Ronald, carter staan toch nooit merktekens voor ontsteking, alleen op de spoelenplaat en vliegwiel toch?? laugh


[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #126052 13/06/17 08:52 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Je hebt gelijk Jan, ik vergis me, was even verdwaald blush .
Met de gedachte: cfx cilinder,race cilinderkop, cnc carter, enzv. dacht ik ook aan een andere (Bosch) ontsteking, maar dat is in dit geval niet zo.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
ovee #126054 13/06/17 09:21 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Origineel bericht van: ovee
Joan, bij een solex met een originele cilinder die goed rijdt, raad je daar ook een NGK 8 bougie aan? Of is een 6 dan voldoende?


hangt erg van je rij stijl af, dus na enige tijd rijden op je eigen stijl en dan naar de kleur kijken, is het porcelein rondom de midden electrode erg zwart van een "6" dan laten zitten is het erg schoon dan kun je naar een "8" is ook wat vergeving gezinder tegen pingelen bij heet weer, hoewel er dan ook weer andere factoren ( zoals hete brandstof en aangezogen lucht ) mee gaan spelen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
marijn. #126056 13/06/17 03:50 PM
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
Joan, bedankt voor jouw reactie. Gezien mijn bougies blijf ik dan gewoon de 6 gebruiken


Met vr. gr.
Onne
marijn. #126118 16/06/17 09:43 PM
Joined: Jul 2008
Posts: 253
Likes: 1
M
marijn. Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jul 2008
Posts: 253
Likes: 1
hier even een update wat betreft mijn solex
heb van alles geprobeerd maar blijft knarsen pingelen
ontsteking tijdstip vroeger of later
heb zelfs nog even een electronische ontsteking geprobeerd
andere sproeiers
extra olie in de benzine
bougie heb ik een 8 geprobeerd en dat leek even beter te zijn
kon het niet echt goed horen omdat het luchtfilter er niet opzat
luchtfilter past niet met een normale bougie
zijn er korte bougies 8 te krijgen ?

marijn. #126119 16/06/17 09:47 PM
Joined: Jul 2008
Posts: 253
Likes: 1
M
marijn. Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jul 2008
Posts: 253
Likes: 1
als de motor net is gestart en dus nog koud is
hoor je het niet of nauwelijks
zal het dan toch in de zuiger of cilinder zitten?

marijn. #126120 16/06/17 10:32 PM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Heb je de ruimte tussen de zuiger en de kop al gemeten ??

Neem een stukje soldeerdraad van rond 1,5/2mm in diameter.
Een beetje buigen en steek dit door het bougie gat totdat je tegen de cilinderwand komt.
Nu voorzichtig de zuiger omhoog draaien, door het bovenste dode punt heen.
Nu kan je het geplette stukje tin opmeten, dit mag zo rond de 0,7mm dik zijn.
Als het veel dunner is kan je of een dikkere voetpakking monteren of een extra dunne pakking erbij doen totdat je de juiste maat hebt.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
marijn. #126125 17/06/17 02:03 PM
Joined: Sep 2014
Posts: 181
H
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Sep 2014
Posts: 181
je hebt een race kop das mooi maar volgt de bolling van de zuiger wel het model van de kop de zuiger moet evenredig aan de kop volgen doet ie dit niet dan sluit je gas op tegen de cilnder wand dit word heel heet en gaat dan detonneren de bedoeling van de squisrand is het gas naar het midden te druken richting bogie als dat niet zo is gaat ie detonneren

Last edited by Huub; 17/06/17 02:05 PM.
marijn. #126639 19/07/17 04:17 PM
Joined: Jul 2016
Posts: 47
A
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Jul 2016
Posts: 47
Ook ik heb onlangs een CFX cilinder 41 mm (vanderVen) gemonteerd. Maakt wel wat knisperend geluid bij hogere toeren, wat kan dat zijn??
Nog belangrijker...bij uitlaatpakking lekkage wat ik niet dicht krijg. Nu las ik ergens op forum, dat spruitstuk wat uitgefreesd moet worden (waar frezen, spruitstuk of uitlaat cilinder??) Zou dit helpen??
Graag advies.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
ik heb hele andere plaat gemaakt voor de CFX cilinder om pakking goed af te laten sluiten, wel met gebruik van originele inlaat buisje en uitlaat buisje, werd prompt afgekeurd voor de 24 uurs race want dat viel kennelijk onder de noemer niet origineel genoeg ( met opvoeren heeft het niets te maken )

wat wel helpt is draadeindjes inde cilinder zetten, een plaatje maken met een verloop van cilindergaten naar spruitstuk gaten en dan een nieuwe pakking zelf te slaan uit materiaal dat geëigend is , nadeel komt je carburateur iets naar achteren maar met licht bijbuigen van inlaat buis zet je toch de bovenkant carburateur weer goed ten opzichte lucht filter, niet buigen met definitieve montage op cilinder want dan trek je onderop de pakking open dus in twee keer monteren, 1 keer om te buigen en 1 keer met goede pakking


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
marijn. #126642 19/07/17 07:53 PM
Joined: Jul 2016
Posts: 47
A
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Jul 2016
Posts: 47
Joan, bedankt voor je goedbedoelde advies, maar dit wordt mij allemaal te moeilijk om te doen als beginner. Ik las op forum, dat pakking of spruitstuk aangepast kan worden, maar hoe??? waar slijpen??? Dit lukt mij n.l. wel.

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: Amirijdster
Joan, bedankt voor je goedbedoelde advies, maar dit wordt mij allemaal te moeilijk om te doen als beginner. Ik las op forum, dat pakking of spruitstuk aangepast kan worden, maar hoe??? waar slijpen??? Dit lukt mij n.l. wel.


Niet zo moeilijk toch...het uitlaatgat in de cilinder moet je kopiëren naar het uitlaatgat van het spruitstuk, ik heb dat gedaan door in een stuk (stevig) karton de 2 m6 flens gaten te maken, de cilinder uit/inlaatflens flink dik met een viltstift in smeren daarna het karton er op leggen 2 m6 boutjes centreren en flink aan drukken, met een beetje geluk heb je nu een afdruk van de flens met poort gaten, in en uitlaat gat in het karton uit knippen of snijden met een stanley mes en dit moet je netjes doen, kartonnetje leg je nu in spiegelbeeld op het spruitstuk en je ziet presies wat je weg moet halen, ik doe dat met een dremel met klein schuurtonnetje.
Met de pakking moet je het zelfde doen anders heb je nog niks berijkt.

Met een beetje geduld en pressie kan je ook een spruitstukpakking net zolang met de dremel bijwerken tot de gaten in de cilinder overeen komen met de pakking en deze overnemen op het spruitstuk, inlaat zou ik niks aan doen van het spruitstuk.

Last edited by Roelof; 20/07/17 06:52 AM.

Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #126644 19/07/17 08:26 PM
Joined: Jul 2016
Posts: 47
A
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Jul 2016
Posts: 47
Roelof bedankt voor je duidelijke uitleg. Dit moet mij wel lukken. Ga morgen gelijk aan de slag.
Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van lekkage bij de spruitstuk pakking nu nog niets is aangepast, die ik nu heb?

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: Amirijdster
Roelof bedankt voor je duidelijke uitleg. Dit moet mij wel lukken. Ga morgen gelijk aan de slag.
Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van lekkage bij de spruitstuk pakking nu nog niets is aangepast, die ik nu heb?


Voor je het uitlaatspruitstuk gebruikt altijd eerst vlakken op een glasplaat met fijn schuurpapier, je zal zien dat deze niet altijd vlak is.

Pakkingen zit veel verschil in, heb je wel de goede, als je hem op de cilinder legt moeten rondom alle gaten goed afgedekt zijn.

Last edited by Roelof; 19/07/17 08:32 PM.

Vriendelijke groeten

Roelof
marijn. #126646 19/07/17 08:41 PM
Joined: Jul 2016
Posts: 47
A
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Jul 2016
Posts: 47
Ik ga dit eerdaags (hoop morgen) eens rustig allemaal nalopen en goed checken. Zal daarna resultaat melden. Roelof bedankt voor je goede adviezen.

Wat kan dan de oorzaak zijn van knisperend geluid bij hogere snelheid.
De Solex haalt nu 36 km, maar trekkracht heuvel op is matig en zakt terug naar 20-24 km (door lekkage pakking??)

Last edited by Amirijdster; 19/07/17 09:06 PM.
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Kan van alles zijn, dan moet ik het horen, kras geluiden is nooit een goed teken.


Vriendelijke groeten

Roelof
marijn. #126648 19/07/17 10:00 PM
Joined: Dec 2008
Posts: 289
G
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
G
Joined: Dec 2008
Posts: 289
Zit de zuiger met het pijltje goed gemonteerd?


Gerrit
Je hoeft niet alle fouten zelf te maken
Gun de andere ook een kans .
marijn. #126649 19/07/17 10:01 PM
Joined: Jul 2016
Posts: 47
A
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Jul 2016
Posts: 47
Pijltje naar uitlaat gericht toch?????Oeps.....

marijn. #126650 19/07/17 10:02 PM
Joined: Dec 2008
Posts: 289
G
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
G
Joined: Dec 2008
Posts: 289
Ja


Gerrit
Je hoeft niet alle fouten zelf te maken
Gun de andere ook een kans .
Gerritd #126651 19/07/17 10:03 PM
Joined: Jul 2016
Posts: 47
A
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Jul 2016
Posts: 47
Pfff,,,dan zit dit goed gelukkig.

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Op wat voor blok heb je de cilinder gemonteerd?


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #126654 20/07/17 07:41 AM
Joined: Jul 2016
Posts: 47
A
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Jul 2016
Posts: 47
Oto vanderHeem blok 1965

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Vaak is bij deze carters valse lucht aan zuigen en meestal bij de krukasafdichting maar ook carterdeksel of cilindervoet de oorzaak van slechte trekkracht, als alles klopt zou je met deze cfx cilinder plentie trekkracht en snelheid moeten hebben, heb gister net weer een cfx cilinder gemonteerd op een cnc cater en trekt als een beer en loopt ook zo naar de 40km/h


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #126657 20/07/17 09:00 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
ik denk nog steeds aan pingelen door een te arm mengsel of inderdaad extra ( dus "valse") lucht als de boel dan heet loopt word dat pingelen ( eigen interne "at random" ontsteking alsof je een diesel hebt) steeds erger en verlies je ook alle trekkracht.
spuug eens op de cilinder, als dat er meteen af ketst is hij te heet


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
marijn. #126658 20/07/17 11:45 AM
Joined: Jul 2016
Posts: 47
A
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Jul 2016
Posts: 47
Probleem lekkage bij uitlaatpakking is te wijten aan pakking die niet goed past op deze 41 mm cilinder. Heb m eerdere standaardpakkingen uitlaat, maar geen enkele past goed. Bij uitlaat cilinder is metaal zichtbaar als ik pakking op de M6 gaten zet.
Misschien zelf pakking maken??? Welke dikte adviseren jullie dan?

Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
ik gebruik pakking materiaal van 1,2 mm dikte
waarom: omdat pakking materiaal tegenwoordig veelal met een metaalmatrix in het midden komt die bestaat uit gestanste dunne metaal plaat, is je pakking dunner dan doen ze dat te koste van het zachte materiaal en niet van de inwendige plaat en ik wil voldoende "zacht"
bij commerciële pakkingen heb ik de laatste tijd ook series die spontaan uit elkaar vallen als ze eenmaal gemonteerd zijn geweest, vroeger bij de beter kwam de pakking netjes los en was eenvoudig her te gebruiken. nadeel van type pakking met metalen inleg is dat bij knippen ook de lagen nogal eens los komen, volgorde van gaten maken is dan ook erg belangrijk en de buitenkant aanvankelijk ruim nemen anders splijt de pakking open, zeker als je het verkeerde type holpijp gebruikt, ik maak meestal eerst een kleiner gat ( lastig bij die 6 mm gaten) en "knabbel" dan de randen weg tot ik aan de maat ben de buitenkant laat ik meestal te groot vanwege de steun, wel iets bijwerken, dat gaat goed met een hotbeitel met als onderleg plaat een zacht aluminium plaat of een hard type gelamineerd spaanplaat, andere soorten zijn te zacht en dan duw je de pakking in het onderleg materiaal

Attached Images
pakking materiaal.jpg (125.15 KB, 531 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
marijn. #126661 20/07/17 07:59 PM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
En als er mensen zijn die graag met een cnc kopje rijden en de squishrand af willen stellen op 0,7 mm, gebruik ik pakkingpapier met een tiende oplopend. zo kan je met je voetpakking deze netjes op die 0,7 krijgen. te koop bij o.a JMPB.

https://www.jmpbonderdelen.nl/universeel/motorisch/pakkingpapier.html


[Linked Image from jandelaat.nl]
Jan #126667 21/07/17 10:06 AM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
CFX cilinder op een cnc blokje, plentie trekkracht en snelheid.
https://youtu.be/rIN9H-XBhII

Last edited by Roelof; 21/07/17 10:08 AM.

Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #126668 21/07/17 12:40 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044
Likes: 3
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Apr 2007
Posts: 2,044
Likes: 3
Mijn eerste km met een CFX cilinder op een origineel carter.

https://youtu.be/qkP0YvpZ7aQ

Last edited by trommel; 21/07/17 01:03 PM.

Vriendelijke groeten, Ad
Trommel #126669 21/07/17 01:39 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Deze cilinders doen het goed Ad.
https://youtu.be/Qyk22Gf3iNA


Vriendelijke groeten

Roelof
marijn. #126673 21/07/17 05:24 PM
Joined: Jul 2016
Posts: 47
A
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Jul 2016
Posts: 47
Update lekkage cfx cilinder bij pakking:
Probleem lijkt opgelost door de goede adviezen in dit forum die ik netjes opgevolgd heb. De originele (nieuwe) pakking bedekt spruitstuk perfect, maar de gaten van cfx inlaat zijn groter en pakking bedekt ook niet volledig het vlak bij die poorten.
Opgelost door pakking gaten te vergroten op maat cilinder poorten en spruitstuk inlaat wat uit te boren (zoals Roelof al adviseerde...Roelof bedankt).
Groet,
Dirk

Last edited by Amirijdster; 21/07/17 05:25 PM.
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Mooi dat het opgelost is, vond het al zo raar....de pakkingen van mij sluiten ook goed aan op de CFX


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #126678 21/07/17 07:04 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,157
Likes: 81
Nou ik heb erbij daar past het maar net, vooral de inlaat daar zijn erbij waar het gat gelijk ligt met de zijkant van het spruitstuk pasvlak


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
marijn. #126681 21/07/17 08:55 PM
Joined: Jul 2016
Posts: 47
A
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Jul 2016
Posts: 47
Dit was hier ook het geval. Heb niet veel ruimte over, hopen dat het goed dicht blijft. (Onlangs gekochte cfx 41 mm v.d.Ven)

Trommel #126683 21/07/17 09:33 PM
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
**
Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Origineel bericht van: trommel
Mijn eerste km met een CFX cilinder op een origineel carter.

https://youtu.be/qkP0YvpZ7aQ

Zooo, dat is helemaal niet verkeerd! Loopt heel lekker.


Groet, Tim

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 22 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.065s Queries: 99 (0.024s) Memory: 1.3119 MB (Peak: 1.7626 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-28 21:04:59 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS