Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Beste forumleden,
is het mogelijk de aandrijfrol met plaat en trommel (kompleet) over te zetten van een Oto 1963 v/d Heem met een van een v/d Heem Oto 1966?
Dat de vierkante lamp niet op de oude rolplaat sluit,weet ik.
Natuurlijk past het ook in elkaar,maar gaat dit dan goed?Zit er verschil in de rol?Wie kan mij hier iets over zeggen?
Vr.grt Cor (Kok18)

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
proberen en goed opletten waar je mee bezig bent sommige carters stompen bij het hoofdlager zijn iets anders gevormd en dat terwijl sommige binnenkanten van de rol iets anders gevormd zijn de ruimte die nodig is moet er wel zijn maar dat voel je snel genoeg, even tijdelijk met korte M6 boutjes op het hoofdcarter monteren dus vast zetten zonder ontstekings grondplaat en dan voelen of alles vrij loopt. dan de koppeling monteren en weer voelen in sommige gevallen dien je de inwendige afstandbus die je in de rol legt om de rollagers op af te steunen uit te vullen of in te korten .

sommige combinaties nieuw "X" op oud "y" gaan goed terwijl als je dan probeert nieuw "Y" op oud "X" te monteren ( precies andersom dus) het faliekant mis gaat

de koplamp, vierkant heeft niets met carterdeel te maken wel met de hoge ( gaat niet) of lage pomp ( is daar voor gemaakt) die je monteert.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Dank voor je antwoord Joan,ik heb het reeds geprobeerd en alles voelt goed aan.Wel zie ik dat de ring bij de rol bij de ene plaat in de plaat valt en de ander er overheen,maar ja....
Wat de lamp betreft,klopt het pomp verhaal,zeker,maar bij de vierkante lamp zie ik een uitsparing in de rand die om een van de uitsteeksels van de plaat valt en daardoor op z,n plaats blijft zitten,terwijl de ronde lamp gefixeerd wordt door de bout van de pomp met een moertje.Of zie ik het niet juist?
Het carterhuis maakt voor de lamp geen verschil,dat is mij ook gebleken.Zal begin volgende week mijn bevindingen vertellen,ga er eerst mee rijden.Ga met de 63er en de rol/plaat van de 66er rijden.Groetjes Cor (Kok18)

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: kok18
bij de vierkante lamp zie ik een uitsparing in de rand die om een van de uitsteeksels van de plaat valt en daardoor op z,n plaats blijft zitten,terwijl de ronde lamp gefixeerd wordt door de bout van de pomp met een moertje.Of zie ik het niet juist?


"gefixeerd" is hier niet het juiste woord, "gepositioneerd wel" de uitsparing zorgt voor de juiste positie maar ook bij het oude carter die een dichte zijkant heeft is er een positionerings puntje.

rond word inderdaad gefixeerd met de pomp bout maar dat was bij de DO ook al zo en die had een heel ander carter.

bij de OTO kun je de pompbout ook wel vergeten want in principe word de lichtkap gefixeerd aan 1 kant door een rand IN de tankrand te steken ( bij de DO lag hij OP de tank) en aan de andere kant steekt eenzelfde rand onder de lichtkap ( hoewel door veroudereing van beide kappen en krimp daardoor de overlap wel erg minimalistisch word hetgeen vaak leidt tot de noodzaak minimaal een nieuwe ontstekingskap te kopen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Ok Joan,inderdaad heeft dichte plaat een puntje,maar daar krijg ik de vierkante kap echt niet goed sluitend op.Maar goed,dit maakt ook niks uit.Motor in elkaar gezet,alles loopt vrij en rijdt goed en snel.Echter,hij maakt nogal wat resonatie geluid.Dit wordt meer en minder als ik het stuur onder het rijden iets beweeg.Hier ben ik nog niet uit.Dan nog even Joan over het in of uit vullen van de eventueel niet goed lopende rol.Hoe moet je dat dan doen?Hij loopt
goed en vrij,maar kun je dat voelen?Bedankt tot zover.Groetjes Cor (Kok18)

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
als hij goed vrij loopt is hij goed uitgevuld, bij jouw type druk je alles strak aan naar het grote kogel lager om de boel zo te klemmen dat de koppeling vast zit op de krukas, als niet goed uitgevuld ga je iets in het hoofdcarter drukken en loopt de bul vast en moet er een iets langere bus in om de rol unit te "liften" van het carter.


dit allse in tegen stelling tot de 3800, daar moet je juist uitvullen dat de rolunit iets heen en weer kan, die mag niet vast want daar word de koppeling gefixeerd door hem op te sluiten tussen twee (2) moeren


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Snap ik helemaal.Kan dus aannemen dat alles goed zit,want het loopt prima.Dat resoneren moet ik nog oplossen.Het is in een bepaalde mate van mee of aanlopen van iets,in vaste cadans.ik meld het wel als ik er uit ben.Bedankt maar weer.Groet Cor (Kok18)

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Origineel bericht van: kok18
Snap ik helemaal.Kan dus aannemen dat alles goed zit,want het loopt prima.Dat resoneren moet ik nog oplossen.Het is in een bepaalde mate van mee of aanlopen van iets,in vaste cadans.ik meld het wel als ik er uit ben.Bedankt maar weer.Groet Cor (Kok18)


Klinkt of je onbalans hebt? wat doet je motorlift? hou die eens vast onder het rijden en kijk of het mindert.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
hangt ook af of het blok beetje scheef hangt ten opzichte van het wiel en wat voor soort motorveren er op zitten ( die van tegenwoordig moet ik allemaal bijvouwen met een puntbrandertje om pas te maken ) ik heb vaak solexen met "iets" die aangebracht worden waarbij dan blijkt dat het voorwiel ergens tegen aan komt en meestal zit er iets slag in het voorwiel zodat dat maar 1 keer per rondje plaats vind. vaak helpt het om een van de originele ophangbouten boven te vervangen door een gewone M6 ( wel grote dikke ring onder de kop om de ophang "U" niet te beschadigen) dan monteer je die ophangplaat iets scheef en richt daarmee de motor

Last edited by Joan; 21/06/17 10:39 AM. Reason: typefout

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Het maakt wel verschil de motorlifter aan te drukken,het geluid neemt dan toe.De lagers (carter,spoelenplaat en rol)zijn vernieuwd en heb ik zelfs alles nog een keer extra los genomen en gecontroleerd.Alles ziet en voelt prima.
Mijn motorlifter heb ik begrensd door een verstelbare steun/haak vanaf de lifterhaak.Staat de motor op de band ,dan staat de lifter net tegen de steun.Hij kan dan niet verder naar voren en trekt dan niet verder in de band,loopt rustiger.Hier rij ik al 2 jaar met veel genoegen mee.Natuurlijk heb ik deze even weggenomen bij proefrijden.Wiel is zuiver rond,band is nieuw.Ik ga wel de bovenste borstboutjes vervangen door gewone m6 met ring.Ook kan ik er even een ander motortje van een goed lopende Solex aan hangen. Bedankt voor het meedenken,de dag is nog lang,ik ga aan de slag en ik laat mijn bevindingen wel weten.Groet Cor (kok18)

Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Tot nog toe geen resultaat geboekt.Plaatjes met 8mm gleuf tussen bovenste bevestigings boutjes geschoven en aangehaald.Zat en zit goed.Alle delen die niet nodig waren eraf gehaald,ook geen succes.Bij naar rechts wiebelen met stuur verdwijnt het geluid.
Wel zit hier ook en CFK cyl op,dus maakt zowiezo meer geluid.
Loopt verder prima en vol tegen wind en zo rond de 30 Km is alles rustig.Ik bedenk me net dat het misschien zinvol is om een ander spruitstukje met een sterkere trekveer te monteren.Wie weet,misschien verklaart het wel het wiebelen met het stuur.
Wat ook opvalt is dat bij terugnemen van het gas er wel rolgeluiden te horen zijn.Enig idee? Ik ga morgen weer verder.Groet Cor (Kok18)

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
ik zou zo gauw niet weten wat "rolgeluiden" zijn.

heb wel eens een solex gehad die eigenaardig Die als je een beetje slingerend stuurde, maar daar zat het probleem in het achterwiel en losse framebouten , die reed ook moeilijk als je op een tegel fietspad reed "zoekerig"


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Wat ik bedoel is dat er bij gas loslaten ook geluiden waarneembaar zijn uit de motor.Maar nogmaals,de lagers zijn vernieuwd,dus ik laat het maar zo.Wel moet het toch te vinden zijn met het sturen naar rechts waardoor het geluid verdwijnt en de motor normaal draait.Dit geef ik toch nog even niet op!
Overigens is de rol wel vernieuwd,maar daar kan toch niet veel mis mee zijn? Dit is door een van de bekende leveranciers gedaan.Of toch?
Groetjes Cor (Kok18)

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
dat word dan een heel groot rondje draaien op een lege parkeer plaats


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Tot op heden nog geen succes.Motor loopt pima,maar blijft te veel herrie maken.Ga de motor toch weer los nemen en alle lagers door nieuwe vervangen.(3 stuks)Het geluid heeft invloed door op de motorhendel te drukken en als de motor op de band staat en stationair draait gaan de rollagers ook behoorlijk te keer.Maar zoals al aangegeven mag dat niet van invloed zijn als het spul op snelheid loopt.Ik ga het proberen en alles nog eens nauwkeurig bekijken.Zou een Chinees lager de oorzaak kunnen zijn?
Ik meld me wel weer.Groet Cor (Kok18)

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
als je lagers haalt haal dan wel C3 ( C4 mag ook) uitvoering, niet alle handelaren houden daar rekening mee
deze lagers komen met speling op de kogels en dat moet om te compenseren voor alle klempassingen op binnen en buitenringen.
NOOT vooral 3800 zijn daar heel gevoelig op want de binnenring word nogal opgerekt door de passing op de krukas

en speling is niet erg als het maar rond loopt, dat is dus anders dan speling op een versleten lager want dat loopt juist niet meer rond .

overigens knap dat je met de motor op de band de rollagers kunt horen, in principe overstemt de koppeling die steeds aanloopt andere geluiden, maar ik heb ze inderdaad ook gehad van OTO waar de kogels van de rol lagers rood van de roest waren. omdat deze lagers slecht te krijgen zijn gaan ze bij mij meestal uit elkaar als ze nog enigszins goed zijn ( HEEL makkelijk te doen door voorzichtig de plastic kooi te wippen) schoon maken nieuw vet erin, kogels perfect uitlijnen over de omtrek en de plastic kooi er weer inwippen

Last edited by Joan; 10/07/17 12:15 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Ok Joan,met de motor op de band stationair draaiend hoor je de koppeling,maar dit klinkt toch anders.Vandaar dat ik denk de rollagers te horen.De motor heb ik er nu af en bemerk dat het vliegwiel(krukas) een geringe axiale speling heeft en dan dus ook de rol.Kan dit het verschil verklaren bij slingerend sturen,bij rechts stil en rechtuit en links hoorbaar? Morgen ga ik de lagers nog eens goed bekijken.Als er al een Chinees lager inzit,dan alleen van de krukas,de andere lagers heb ik nog nooit in Chinese uitvoering gehad.Bedankt zover.Groetjes Cor (kok18)

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Bij een Oto mag de as geen axiale speling hebben,is dat wel zo dan zit het lager los in het carter.
In dit geval kan het dan ook zo zijn dat de krukpen(moer) tegen het carterdeksel aanloopt, en dat kan je horen.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: FFAnders
Bij een Oto mag de as geen axiale speling hebben,is dat wel zo dan zit het lager los in het carter.
In dit geval kan het dan ook zo zijn dat de krukpen(moer) tegen het carterdeksel aanloopt, en dat kan je horen.

Ja en dan heb je goed kans dat je dezelfde foto's als Red Fox kan maken want met de borgplaat goed bevestigd ( bij de OTO) gaat een lager niet zo maar over tot axiale speling


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Nadat het vliegwiel gedemonteerd was,nog even met de waterpomptang de krukas axiaal bewogen.Rol bewoog mee.Motor uiteen genomen.Maar alles zag er netjes uit.Geen scheurtjes in blokje,geen aanlopen van carterdeksel,een weinig schone olie in carter.Wel zaten de boutjes van de borgring niet vast,wel aan maar dus niet vast.Geen olie lekken aan buienzijde blokje.Lager is Chinees,maar voelt goed.Lager uitnemen ging vrij makkelijk,alhoewel hij er niet uitviel.lager heeft niet liggen draaien of slaan in blokje.Lagers in rolunit lopen tegen elkaar met binnenzijde en dat voel je,maar dit is volgens mij geen probleem.Lager spoelplaat is prima.Ga van de week toch nieuwe lagers monteren en afbouwen en zal kijken of speling opgeheven wordt.Let wel,speling was niet veel,maar het was er wel en het hoort dus niet,begrijp ik.Ik meld me wel weer.Groet Cor (Kok18)

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251

Last edited by solexnl; 11/07/17 03:20 PM.
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: kok18
.Lager is Chinees,maar voelt goed.Lager uitnemen ging vrij makkelijk,alhoewel hij er niet uitviel.


Lager is chinees, dus iemand heeft daar al lopen frutten, zijn er wel de juiste ringen achter het lager gemonteerd want als daar niet genoeg zit doet de aandruk plaat met die schroeven ook niets want dat is allemaal precies uitgemeten.
soms ook is de aandrukplaat te vlak door allerlei mishandelingen ook dan doet hij zijn werk niet

verder heb ik meegemaakt dat niet de originele verzonken schroeven worden gebruikt ( beneden standaard kopgrootte) en dan zijn de koppen te groot en graven in de krukas. En dan nog; de ring wil qua binnen diameter ook nogal eens aan de kleine kant zijn en loopt dan ook aan op de krukas, standaard draai ik alle borgringen uit zodat ze zeker vrij lopen van de krukas en ook beter de olienevel damp toelaten tot het lager


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Gisteren lager Koyo C3 gemonteerd.Lager uit de vriezer en carter uit de oven gehaald.Lager viel er zo in.Even met lijmklem op z,n plaats gehouden en daarna borgring goed pas gemaakt.Lager kon ik er niet meer uitduwen,maar ja,hoe vast is vast?Ik heb geen draaibank dus heb ik in de onderkant ring 3 gaatjes geboord voor de smering.Verder heb ik krukas buiten blokje om in de juiste volgorde opgebouwd met oude lager en bussen en ipv de koppeling twee ringen van gelijke dikte en alles goed vastgezet.Alles zat goed.Koppelingstrommel heb ik met schilderstape aan rolplaat vastgemaakt.Nu kon ik zonder rammelen de rol laten draaien.Maakt best veel lawaai.Buitenlager heb ik vernieuwd maar ja met de binnenste kan ik niets mee.Maak jij de afdichting van het binnenlager open Joan en vet jij die in?Ik heb nog een complete rol liggen,zal die dadelijk ook eens proberen,maar daar moet dan wel een nieuwe rol op.Tot zover.Groet Cor (Kok18)

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
binnenlagers van de rol hebben maar 1 afdicht ring en die zit aan de kant die open staat naar de lucht, dus IN de rol zijn ze open, daar zit ook de plastic lager kooi


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Nog even Joan voor alle duidelijkheid.Ik haal het buitenste lager bij de kop.trommel weg(6903A) en de bus daarachter.Vervolgens kijk ik op een lager met afdichting,toch? Vanaf de andere kant gezien zie ik slechts een smal randje,plastic?
Het buitenste lager de 6903A is aan beide kanten gesloten.
Maar haal jij die eerst genoemde afdichtring,dus van het binnenste lager, nu los?Of begrijp ik het nu niet helemaal?
Graag Joan nog even jouw reactie.Dank bij voorbaat.met vr.grt Cor (kok18)

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
er zijn meerdere uitvoeringen, de eerste OTO had het zoals ik beschreef later zijn ze het iets anders gaan doen en ook andere lagers gaan gebruiken, ik ben ook lagers tegen gekomen met de "Z" uitvoering dat zijn stalen afdichtplaatjes in plaats van de "RS" met rubberen dekseltje zoals ik beschrijf, als je al zo ver bent, gewoon doorgaan


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Inderdaad kijk ik op een stalen afdichting.Zal proberen om het eraf te krijgen.Vandaag voorlopig maar even een andere rol van een motortje "geleend".Eind van de middag 25 km gereden en geen enkel succes geboekt.Axiale krukasspeling is nu nul.Maar bij slingeren met stuur naar rechts is motor stil,anders bijgeluid.
Ben er even klaar mee.Misschien volgende week een andere krukas proberen,dan heb ik wel alles gehad.Groet Cor (kok18)

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
kloppen de krukassen wel met de lagers, elke krukas heeft een paar plekken die 17 mm zijn daar moeten de lagers andere stukken zijn dunner om het doorschuiven van de lagers makkelijker te maken , niet elke krukas is uitwisselbaar


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Ja Joan,die steunpunten kloppen,die heb ik gecontroleerd.
Ik weet anders ook niets meer,vandaar dat ik de krukas maar vervang.Motor loopt overigens prima.Goede snelheid en trekkracht.
Nu zijn alle lagers weer vernieuwd en toch maakt het verschil als ik op de motorlifter duw.Ik weet ff niets anders,dus probeer dit maar en anders maar doorrijden en kijken hoe lang het goed gaat.
Blijft staan dat een geringe axiale speling kennelijk geen invloed heeft.Gelukkig heb ik meer dan 1 Solex,dus ik blijf rijden!Groetjes Cor (Kok18)

Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Vandaag wilde ik de krukas maar eens gaan vervangen,ik moet toch wat.Voor de zekerheid eerst maar eens een ander vliegwiel gemonteerd en.....goed lopen!!Ik heb het oude vliegwiel aan alle kanten bekeken maar geen enkele afwijking gevonden.Vliegwiel wat er nu op zit is wat dikker,maar in totaal maakt dit niets uit.Deze zit wel iets verder op de krukas,maar loopt nog vrij.
BDP opgezocht en gemerkt,alles zoals het moet zijn en op tijd gezet.Leuk dit alles,maar waar zou nu het probleem hebben gezeten met dit vliegwiel? Wat maakt het nu uit als je het stuur naar rechts beweegt? Eigenlijk zou ik dit vliegwiel op een goed lopende motor moeten zetten om eens te kijken wat er dan gebeurt.Tenslotte nog een vraagje.Het spoelenplaat lager is geen C3 uitvoering,moet ik dit alsnog vervangen of kan ik dit zo laten?Met vr.grt Cor (Kok18)

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
spoelenplaat lager als dat goed is kun je laten zitten, de passingen zijn daar niet heel erg strak dus binnen ring en buiten ring gaan niet extra naar elkaar toekomen, als het soepel loop is het goed .

en wat er dan met dat vliegwiel is ?? Solexen lijven bij tijd en wijlen een raadsel.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Heb ik ook al gehad, en op een ander blokje geen probleem...


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
K
kok18 Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
K
Joined: May 2015
Posts: 157
Likes: 1
Zoals ik al aangaf,motortje snort prachtig zo.Laat het spoelenplaat lager dan zitten,is 2 keer nu vernieuwd.
Mocht ik het vliegwiel verhaal kunnen verduidelijken dan meld ik me wel weer.Bedankt zover.Groetjes Cor (Kok18)


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 99 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.061s Queries: 82 (0.020s) Memory: 1.2348 MB (Peak: 1.6109 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-20 13:19:48 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS