|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
heren techneuten bij een solex oto is de brandstofpomp redelijk als het motortje koud is, na ongeveer 4 km wordt dit minder en en na 5 km stopt het hele spul. gekeken onder het rijden naar de brandstof terug voer, is na 4 km weinig !!! 30 seconden wachten en het loopt weer 500 meter, rarara wat zou dit kunnen zijn. remreiniger test al uitgevoerd voor carter lek, dit lijkt goed, blijft indicatie natuurlijk leidingen en tank zijn schoon wie o wie heeft een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. pompje al gecontroleerd met de zuig/blaas test en membraam lijkt ook goed groet ANdre
Last edited by dreke2; 08/06/17 12:07 AM.
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Ik heb daar met de originele pompjes ook wel eens problemen mee. Dan blijkt het bovenste kunststof binnenwerkje, waar het bovenste kogeltje in ligt, iets los te zitten. Deze al een keer door een nieuwe vervangen maar dat blijkt niet de oplossing, het klepzittinkje zit niet erg vast. Het "klepje"is buiten het pompje getest en werk dan prima maar eenmaal in de pomp geplaatst werkt het niet naar behoren, helaas. Met de zuig-blaas test merk je dan ook dat het bovenste klepje niet goed werkt. Lekkage tussen kunststof binnenwerkje en de boring in het pompje is , in mijn geval, de oorzaak.
Het pompje vervangen door een nieuw model, zonder(dubbel) filter is geen optie omdat bij de minst of geringste vervuiling uit de tank een verstopte sproeier oplevert met als gevolg dat de de Solex ook weer stilvalt.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Vervormd je pompbodem niet??bij een beetje warmte vervormd deze en kan je membraam niet voldoende meer bewegen, made in China?? Ik maak ze al een tijdje van pertinax, maatvast en geen warmte overdracht. Ook het bestaande pompje verander ik zodat ik er altijd bij kan. 2 M6 messing inbus stelschroeven en 2 ceramische kogeltjes doen wonderen. Bij interesse zal ik wat foto's maken en plaatsen.
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Graag Jan
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
Vervormd je pompbodem niet??bij een beetje warmte vervormd deze en kan je membraam niet voldoende meer bewegen, made in China?? Ik maak ze al een tijdje van pertinax, maatvast en geen warmte overdracht. Ook het bestaande pompje verander ik zodat ik er altijd bij kan. 2 M6 messing inbus stelschroeven en 2 ceramische kogeltjes doen wonderen. Bij interesse zal ik wat foto's maken en plaatsen.
Ben ik zeer benieuwd naar Jan Groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Zal binnen kort wat foto's maken.
|
|
|
|
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Dec 2014
Posts: 195 |
Misschien tankontluchting verstopt?? Indien de motor wil stoppen even tankdop losdraaien! Heb ik zelf n.l wel eens gehad!
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6 |
Mijn laadste brandstof probleem bij een 3800 was inderdaad een vervormd pompplaatje. Deze zat niet om het kraagje van de uitgang carter.
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
Ik heb daar met de originele pompjes ook wel eens problemen mee. Dan blijkt het bovenste kunststof binnenwerkje, waar het bovenste kogeltje in ligt, iets los te zitten. Deze al een keer door een nieuwe vervangen maar dat blijkt niet de oplossing, het klepzittinkje zit niet erg vast. Het "klepje"is buiten het pompje getest en werk dan prima maar eenmaal in de pomp geplaatst werkt het niet naar behoren, helaas. Met de zuig-blaas test merk je dan ook dat het bovenste klepje niet goed werkt. Lekkage tussen kunststof binnenwerkje en de boring in het pompje is , in mijn geval, de oorzaak.
Het pompje vervangen door een nieuw model, zonder(dubbel) filter is geen optie omdat bij de minst of geringste vervuiling uit de tank een verstopte sproeier oplevert met als gevolg dat de de Solex ook weer stilvalt.
Ronald Je zou weleens gelijk kunnen hebben, bij een gereviseerd pompje oud model was de blaastest een stuk beter, dit pompje geplaatst en het werkt werkt Thx voor alle meedenkers Groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
0 members (),
49
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|