Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#125945 08/06/17 12:04 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
heren techneuten
bij een solex oto is de brandstofpomp redelijk als het motortje koud is, na ongeveer 4 km wordt dit minder en en na 5 km stopt het hele spul.
gekeken onder het rijden naar de brandstof terug voer, is na 4 km weinig !!!
30 seconden wachten en het loopt weer 500 meter, rarara
wat zou dit kunnen zijn.
remreiniger test al uitgevoerd voor carter lek, dit lijkt goed, blijft indicatie natuurlijk
leidingen en tank zijn schoon
wie o wie heeft een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.
pompje al gecontroleerd met de zuig/blaas test en membraam lijkt ook goed
groet
ANdre

Last edited by dreke2; 08/06/17 12:07 AM.

't is ginne logie!
dreke2 #125947 08/06/17 12:57 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ik heb daar met de originele pompjes ook wel eens problemen mee.
Dan blijkt het bovenste kunststof binnenwerkje, waar het bovenste kogeltje in ligt, iets los te zitten.
Deze al een keer door een nieuwe vervangen maar dat blijkt niet de oplossing, het klepzittinkje zit niet erg vast.
Het "klepje"is buiten het pompje getest en werk dan prima maar eenmaal in de pomp geplaatst werkt het niet naar behoren, helaas.
Met de zuig-blaas test merk je dan ook dat het bovenste klepje niet goed werkt.
Lekkage tussen kunststof binnenwerkje en de boring in het pompje is , in mijn geval, de oorzaak.

Het pompje vervangen door een nieuw model, zonder(dubbel) filter is geen optie omdat bij de minst of geringste vervuiling uit de tank een verstopte sproeier oplevert met als gevolg dat de de Solex ook weer stilvalt.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
dreke2 #125948 08/06/17 02:13 AM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Vervormd je pompbodem niet??bij een beetje warmte vervormd deze en kan je membraam niet voldoende meer bewegen, made in China??
Ik maak ze al een tijdje van pertinax, maatvast en geen warmte overdracht.
Ook het bestaande pompje verander ik zodat ik er altijd bij kan.
2 M6 messing inbus stelschroeven en 2 ceramische kogeltjes doen wonderen.
Bij interesse zal ik wat foto's maken en plaatsen.


[Linked Image from jandelaat.nl]
dreke2 #125949 08/06/17 07:37 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Graag Jan wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Jan #125950 08/06/17 10:08 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Origineel bericht van: Jan
Vervormd je pompbodem niet??bij een beetje warmte vervormd deze en kan je membraam niet voldoende meer bewegen, made in China??
Ik maak ze al een tijdje van pertinax, maatvast en geen warmte overdracht.
Ook het bestaande pompje verander ik zodat ik er altijd bij kan.
2 M6 messing inbus stelschroeven en 2 ceramische kogeltjes doen wonderen.
Bij interesse zal ik wat foto's maken en plaatsen.




Ben ik zeer benieuwd naar Jan
Groet
ANdre


't is ginne logie!
dreke2 #125951 08/06/17 12:44 PM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Zal binnen kort wat foto's maken.


[Linked Image from jandelaat.nl]
dreke2 #125952 08/06/17 12:52 PM
Joined: Dec 2014
Posts: 195
H
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Dec 2014
Posts: 195
Misschien tankontluchting verstopt?? Indien de motor wil stoppen even tankdop losdraaien! Heb ik zelf n.l wel eens gehad!

dreke2 #125953 08/06/17 02:16 PM
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Mijn laadste brandstof probleem bij een 3800 was inderdaad een vervormd pompplaatje. Deze zat niet om het kraagje van de uitgang carter.

FFAnders #125973 09/06/17 10:27 AM
Joined: Apr 2011
Posts: 992
D
dreke2 Offline OP
5000km gereden
**
OP Offline
5000km gereden
**
D
Joined: Apr 2011
Posts: 992
Origineel bericht van: FFAnders
Ik heb daar met de originele pompjes ook wel eens problemen mee.
Dan blijkt het bovenste kunststof binnenwerkje, waar het bovenste kogeltje in ligt, iets los te zitten.
Deze al een keer door een nieuwe vervangen maar dat blijkt niet de oplossing, het klepzittinkje zit niet erg vast.
Het "klepje"is buiten het pompje getest en werk dan prima maar eenmaal in de pomp geplaatst werkt het niet naar behoren, helaas.
Met de zuig-blaas test merk je dan ook dat het bovenste klepje niet goed werkt.
Lekkage tussen kunststof binnenwerkje en de boring in het pompje is , in mijn geval, de oorzaak.

Het pompje vervangen door een nieuw model, zonder(dubbel) filter is geen optie omdat bij de minst of geringste vervuiling uit de tank een verstopte sproeier oplevert met als gevolg dat de de Solex ook weer stilvalt.



Ronald
Je zou weleens gelijk kunnen hebben, bij een gereviseerd pompje oud model was de blaastest een stuk beter, dit pompje geplaatst en het werkt werkt
Thx voor alle meedenkers
Groet
ANdre


't is ginne logie!

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 49 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.030s Queries: 34 (0.008s) Memory: 0.9937 MB (Peak: 1.1660 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-25 19:56:57 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS