Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Jan 2015
Posts: 43
V
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
V
Joined: Jan 2015
Posts: 43
Beste forumleden,

Sinds deze week de eigenaar van een mooie Solex 3800. Eindelijk kan het solex-genieten beginnen (foto's volgen spoedig).

Nu probeer ik mij al enige tijd aan het verdiepen in het aspect verzekeringen, maar ik loop toch tegen een aantal zaken aan. Hier op het forum was al een topic met verzekeringen, maar helaas heeft dit topic mijn vragen nog niet beantwoord.

Allereerst de keuze voor het type verzekeringen. Er bestaan bromfiets, snorfiets, zoemfiets (waarvan ik vermoed dat de solex hier onder valt?) en oldtimerverzekeringen. Deze keuze verward mij al. Mijn solex betreft er een met een blauwe kentekenplaat. Kortom: snorfiets of 'zoemfiets'? Volgens de beschrijving volgens mij beide te interpreteren als een solexverzekering?

Vervolgens wordt er soms gevraagd om de cataloguswaarde. Maar ja, wat vul je hiervoor in bij een 3800?

Ook de keuze tussen alleen WA of WA + casco ben ik nog niet overuit. Hoor graag wat jullie mening hierover is. Is het wel de moeite waard bijvoorbeeld om casco te verzekeren? Is de uitkering bij bv diefstal wel toereikend? Er zit vaak een fors premieverschil tussen WA en WA casco, dus ik ben benieuwd.

Hoop dat jullie enig advies hebben. Welke verzekering raden jullie aan? Hartelijk dank voor jullie visie alvast.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Een standaard WA verzekering is voldoende en kost tussen de €15,- en €25,- .
Informeer bij b.v. Univé en vraag of er een oldtimerverzekering is en vermeld vooral dat het om een Snorfiets gaat, die zijn goedkoper.

Wacht niet te lang met verzekeren als er een kenteken opzit.
De RDW kan vrij snel een boete van over de €300,- geven als je niet verzekert bent.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jan 2015
Posts: 43
V
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
V
Joined: Jan 2015
Posts: 43
Hoi Ronald/Conny, dank voor je reactie! Is de beperking bij een oldtimerverzekering niet dat je 's winters niet mag rijden? (Opstalverplichting?)

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Het lijkt me verstandig om bij een verzekeraar zelf te informeren.

Zij weten de exacte voorwaarden en tarieven.

Hier op het forum is leuk maar je krijgt héél veel verschillende antwoorden en , zoals je zelf al aangaf, echte duidelijkheid heb je nog niet.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jan 2015
Posts: 43
V
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
V
Joined: Jan 2015
Posts: 43
Daar heb je gelijk in Ronald. Ga dus maar even bellen. Wilde me alleen even informeren hier, aangezien verzekeraars geen belang hebben bij de voordeligste polis voor mijn solex.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
ik heb laatst moeten onderzoeken waar ik voor mijn tractor oldtimer terecht kon en bleek dat Unive weer terug is waar ze vandaan kwamen, zorg voor de klanten, ben daar goed geslaagd, mede omdat ik lid ben van een old timer club ( en dat hoefde NIET een tractorclub te zijn)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Jan 2015
Posts: 43
V
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
V
Joined: Jan 2015
Posts: 43
Dank Joan voor de tip! Fijn dat Univé een goede service verleent. Van de beoordelingen op internet werd ik niet vrolijk... ik heb nu een voordelige verzekering bij Unigarant afgesloten.

Joined: May 2015
Posts: 118
Likes: 1
H
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
H
Joined: May 2015
Posts: 118
Likes: 1
Klaverblad zit ik bij. Ik betaal geloof ik 19 per jaar. Hij staat dan geboekt als ZOEMFIETS. Geen winterstop of andere onzin. Groet Henk.


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 98 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.051s Queries: 32 (0.028s) Memory: 0.9817 MB (Peak: 1.1455 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-16 04:04:44 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS