van het weekend weer extra aluminium moeten smelten om spruitstukken voor mijn carburateurexpositie te maken. Lag daar toch een stuk extrusive material tussen dat toch eigenlijk wel zoned was om om te smelten naar spruitstuk, ik zag daar ineens een carburateur in. zaterdag dus wat aan het peielen geweest. aangezien dat nogal werk was word dit een 3 luik van fotos want er gaan te weinig fotos in 1 bericht
nadat hij gezaagd is ( "op zuinig") netjes doormidden want dan gaan er 2 stuks uit de breedte. helaas is het ligament tusen de buizen wat aan de dunnen kant slechts 7,5 mm dik dus dat word wat peieln. de buizen zijn iets meer als 21 mm en het gat is nu al ca 10,5 mm
niet alleen een draaibank maar ook een fraisbank is wel handig. ik had verzonnen vanwege de mager wand dikte om de sproeier niet op de achterwand maar van onderen te plaatsen vandaar dat je een inham ziet aan wat de onderkant gaat worden. achteraf niet helemaal tevreden over de oplossing met originele sproeier, dat gaat dus anders worden met andere sproeiers ( van een bing) met een inbusbout als afdop aan de onder kant, maar voorlopig maar even zo
Uiteraard, wel even wachten tot het weer testweer is , zeg nou zelf, 10 mm als carb zullen er niet veel hebben
Ja mooi. 10mm. Hahaha. Ben benieuwd. Venturi? Sproeierkanaal? Mengselregeling? Ik wacht geduldig af en veel succes met de test. Duimen dat het werkt. Wel leuk dit.
Bij Festo hebben ze mooie slangpilaartjes die uitermate geschikt zijn om in 7mm materiaal te bevestigen. Ik gebruik het ook voor luchtaansluitingen. ze hebben ook slang wat chemicalie/ benzine en redelijk temperatuur bestendig is , tot 100 graden.
Bij Festo hebben ze mooie slangpilaartjes die uitermate geschikt zijn om in 7mm materiaal te bevestigen. Ik gebruik het ook voor luchtaansluitingen. ze hebben ook slang wat chemicalie/ benzine en redelijk temperatuur bestendig is , tot 100 graden.
.....Het kan als brandstof aansluiting op een nieuwe carburateur nog wel eens goed uitkomen. Slangetjes breken minder snel dan metalen leiding. Op 7mm materiaaldikte kan je geen M8x1 inmaken en dan kies je wat kleiners.
.....Het kan als brandstof aansluiting op een nieuwe carburateur nog wel eens goed uitkomen. Slangetjes breken minder snel dan metalen leiding. Op 7mm materiaaldikte kan je geen M8x1 inmaken en dan kies je wat kleiners.
Aaahhhhh, op die manier. Ja, tussen tank en pompje is het ook beter een stukje slang te hebben. Alles een beetje ophangen met rubber er tussen is beter. Anders rammelt alles toch stuk.
Uiteraard, wel even wachten tot het weer testweer is , zeg nou zelf, 10 mm als carb zullen er niet veel hebben
Ja mooi. 10mm. Hahaha. Ben benieuwd. Venturi? Sproeierkanaal? Mengselregeling? Ik wacht geduldig af en veel succes met de test. Duimen dat het werkt. Wel leuk dit.
Ik heb even wat uitleg bij plaatjes gezet, in principe is de werking hetzzelfde alleen is door ruimtegebrek ( dikte van de plaat) een andere lokatie voor de sproeier nodig de rest past makkie en zoals voor mijn race carburateur gebruik ik een M5 bout als venturibuis ( soms ook M4 maar daar waren mijn messing schroeven even van op) die je hol boort, kijkt waar de platte kanten moeten komen en dan daar in het midden aan beide kanten een gaatje 1 mm in boort ( hebben veel Dellorto vlakschuifcarburateurs ook dus niet door mij verzonnen maar wel door mij toegepast.
Zeker knap gemaakt. Ik zit met de plaats van de sproeier. Ik hoop dat het werkt. Komen we alleen achter als hij gemonteerd zit en loopt. Volgens mij moet het toch kunnen. Succes kerel.
zal ergens begin maart worden om test te rijden, ook nog even een 11 mm inwendig ( 12 uitwendig) spruitstuk maken.
bestelbaar ? er is nog materiaal, maar ze komen niet van een CNC machine dus alles is er handmatig aan bewerkt. als je eenmaal de gang hebt is het wel makkelijker, dan verwissel je je materiaal en niet steeds je tools.
zal ergens begin maart worden om test te rijden, ook nog even een 11 mm inwendig ( 12 uitwendig) spruitstuk maken.
bestelbaar ? er is nog materiaal, maar ze komen niet van een CNC machine dus alles is er handmatig aan bewerkt. als je eenmaal de gang hebt is het wel makkelijker, dan verwissel je je materiaal en niet steeds je tools.
zal ergens begin maart worden om test te rijden, ook nog even een 11 mm inwendig ( 12 uitwendig) spruitstuk maken.
bestelbaar ? er is nog materiaal, maar ze komen niet van een CNC machine dus alles is er handmatig aan bewerkt. als je eenmaal de gang hebt is het wel makkelijker, dan verwissel je je materiaal en niet steeds je tools.
En een beedtje meer doorwerken is da niks!!!
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
zal ergens begin maart worden om test te rijden, ook nog even een 11 mm inwendig ( 12 uitwendig) spruitstuk maken.
bestelbaar ? er is nog materiaal, maar ze komen niet van een CNC machine dus alles is er handmatig aan bewerkt. als je eenmaal de gang hebt is het wel makkelijker, dan verwissel je je materiaal en niet steeds je tools.
En een beedtje meer doorwerken is da niks!!!
OK zal ik de plakjes vast zagen en een hulpstuk maken om ze allemaal op dezelfde manier in te klemmen.