Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
goede avond,

Ik ben nieuw hier op het forum, ondertussen al veel gelezen maar met deze heb ik toch jullie hulp nodig.

Ik heb een solex van der heem van 1962 (volgens motornummer).
Deze heeft sinds de jaren 70 niet meer gedraaid en altijd aan de kant gestaan.

Voordat ik hem ook maar probeerde te starten heb ik alle dichtingen vervangen (motor, carbu, lucht inlaat, uitlaat), condensator, luchtfilter, bougie, bezinepompmembraam.
Eigenlijk een revisie van de motor.

Vandaag dan eindelijke alles kunnen afwerken, timing (denk ik) ook correct gezet, handleiding van internet gevolgd

Nu wil deze niet starten gewoon op benzine.
Als ik wat remmenreiniger er in spuit start deze wel maar zodra ik stop met spuiten valt hij terug stil.

Via de terugloop zie ik wel de benzine terug naar de tank gaan.
de sproeiers in de carbu ook doorgeblazen en lijken ook in orde.

Iemand enige tips?

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Heb je de carburatuer ook ultrasoon laten reinigen ?


En zoals zo vaak wordt geopperd, is de bougie nat of droog na de startpoging ?

Droog = brandstofprobleem
nat = ontstekingsprobleem.

Gr. Han

Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
zonet even een 50 meter proberen te starten.
Bougie is droog, benzine loopt wel via de retour terug.

ultrasoon heb ik niet laten reinigen, heb ook niet direct een idee waar ik dat kan (laten) doen in de buurt van Antwerpen, tips zijn welkom.

Last edited by Imhotep; 27/09/15 04:13 PM.
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Lijkt erop dat het buisje van sproeier naar venturi verstopt zit.
Ultrasoon reinigen zou dat kunnen verhelpen. Met een dun ijzerdraadje ( draadje van binnenkabel) kun je ook proberen het door te steken. Is wel niet makkelijk bereikbaar.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Een paperclip recht buigen en daarna ongeveer 6mm haaks om buigen dan kan je van boven af in de carburateur het messing inspuitkanaaltje doorprikken, af en toe een beetje aan het vliegwiel draaien tot er weer benzine uit komt.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
ziezo, weer een paar dingen kunnen uitsluiten.

Carburator paperclip en remmenreiniger doorgespoten.

Alle kanaaltjes zijn volgen mij open, getest met remmenreiniger er door te laten lopen.

Zonet een proefopstelling gemaakt zodat het voorwiel van de grond is en dat ik het manueel kan aanzwengelen zonder dat ik op de Solex zit.

Rechtstreeks in de carburator heb ik wat bezine gedaan, dan aanzwengelen en gaan... (tot heel eventjes :-().
Nu blijkt dat de retour stopt met lopen zodra de motor draait.
Lijkt me dus een benzine(pomp) probleem.

Alle leidingen nagekeken, deze zijn niet verstopt.
Pomp heeft een nieuw membraan en nieuwe pompbodem (alles van solex serice).
Ook de blaas-zuig test gedaan zoals hier op de website beschreven en deze lijkt me redelijk goed. Ik heb maar een heel klein beetje doorlaat als het kogeltje spert.

Iemand nog ideeën?

Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
net nog eventje zitten proberen.

door de trillingen zag ik het eerst niet, maar er is toch een klein constant straaltje dat door de retour loopt.

Dan toch een carburator probleem?

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Misschien heb je het leidinkje dat van de pomp naar de carburateur loopt te ver in de carburateur gestoken?

Gevaar bestaat dan dat de benzine rechtstreeks de retour in loopt, en dat er niets of te weinig bij de sproeier komt.

Ook dit staat ergens op deze site beschreven wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Valse lucht bij de brandstofpomp?
Ofwel, is daar alles goed vastgezet ??

Han

Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Hoe zit het met het pomp-plaatje? Ligt deze wel vlak tegen het carter, niet verkeerdom. Het opstaande randje van de carter-uitgang moet door het membraan gaan. Ik laat het oude plaatje meestal zitten.

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Originally Posted By Imhotep
net nog eventje zitten proberen.

door de trillingen zag ik het eerst niet, maar er is toch een klein constant straaltje dat door de retour loopt.

Dan toch een carburator probleem?


Kan zijn dat de sproeier te diep in de carb. zit, maak eens een duidelijke detail foto van de carburateur op de plek waar de sproeier zit.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
Originally Posted By john meisters
Misschien heb je het leidinkje dat van de pomp naar de carburateur loopt te ver in de carburateur gestoken?

Gevaar bestaat dan dat de benzine rechtstreeks de retour in loopt, en dat er niets of te weinig bij de sproeier komt.

Ook dit staat ergens op deze site beschreven wink


Dit zou me verwonderen want heb hier geen nieuwe leiding voor gebruikt maar gewoon diegene der in zat.

Originally Posted By solexnl
Valse lucht bij de brandstofpomp?
Ofwel, is daar alles goed vastgezet ??

Han


Lekt daar niet, alles lijkt mij toch goed vast te zitten.

Originally Posted By Johnnie
Hoe zit het met het pomp-plaatje? Ligt deze wel vlak tegen het carter, niet verkeerdom. Het opstaande randje van de carter-uitgang moet door het membraan gaan. Ik laat het oude plaatje meestal zitten.


Dat beige plaatje, pompbodem, is met de bolle kant richting carter gemonteerd. Ook nog eens het oude plaatje gestoken, maar zelfde resultaat.

Originally Posted By Roelof
Originally Posted By Imhotep
net nog eventje zitten proberen.

door de trillingen zag ik het eerst niet, maar er is toch een klein constant straaltje dat door de retour loopt.

Dan toch een carburator probleem?


Kan zijn dat de sproeier te diep in de carb. zit, maak eens een duidelijke detail foto van de carburateur op de plek waar de sproeier zit.


zie hier enkele foto's.




Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Lijkt allemaal wel goed, sproeier nog ff doorsteken met een dun draadje?


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
Dat ga ik morgen nog eens proberen.
Hij laat in ieder geval wel door, want ik kan er door blazen.

Donderdag ga ik normaalgezien een toestelletje halen voor ultrasoon reinigen. Dat kan ik dan ook nog eens doen.

Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Doe dat heel voorzichtig en alleen als het echt nodig is en niet anders kan. Als je gaat raggen maak je de opening al gauw groter.

De sproeier mag er niet te diep (te vast) in gedraaid worden, dan is de kans dat de doorgang afgesloten wordt heel reëel.


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
de bovenkant van de koperen leiding die in de carb steekt, is die ook goed open ?

Han

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Originally Posted By Imhotep
ziezo, weer een paar dingen kunnen uitsluiten.

Carburator paperclip en remmenreiniger doorgespoten.

Alle kanaaltjes zijn volgen mij open, getest met remmenreiniger er door te laten lopen.

Zonet een proefopstelling gemaakt zodat het voorwiel van de grond is en dat ik het manueel kan aanzwengelen zonder dat ik op de Solex zit.

Rechtstreeks in de carburator heb ik wat bezine gedaan, dan aanzwengelen en gaan... (tot heel eventjes :-().
Nu blijkt dat de retour stopt met lopen zodra de motor draait.
Lijkt me dus een benzine(pomp) probleem.

Alle leidingen nagekeken, deze zijn niet verstopt.
Pomp heeft een nieuw membraan en nieuwe pompbodem (alles van solex serice).
Ook de blaas-zuig test gedaan zoals hier op de website beschreven en deze lijkt me redelijk goed. Ik heb maar een heel klein beetje doorlaat als het kogeltje spert.

Iemand nog ideeën?


Pompplaatje voor de oto zijn niet nieuw te koop, je zal een plaatje hebben van een 3800 en die zal niet zo goed werken, ik zou de oude terug ztten.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Maak eens een foto van beide plaatjes, dan kunnen we het zien of het de juiste zijn

Han

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Zit er een tankje met een aftapplug op ??
Schroef deze er uit en maak de plug inwendig en het zeefje rond de aanzuigleiding goed schoon.

Is het een tank zonder aftapplug dan is het mogelijk dat er in de carburateur ook nog een zeefje zit die nog wel eens verstopt kan zitten.
Als je de leiding op de carb. losdraait en een paar slagen aan het vliegwiel geeft, komt er dan wel benzine langs de leiding ??


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
Originally Posted By solexnl
Maak eens een foto van beide plaatjes, dan kunnen we het zien of het de juiste zijn

Han


Hieronder foto's, rechts oud, links nieuw.




De nieuwe lijkt minder bol te staan, maar als ik ze op elkaar leg zijn ze toch even bol.

Originally Posted By FFAnders
Zit er een tankje met een aftapplug op ??
Schroef deze er uit en maak de plug inwendig en het zeefje rond de aanzuigleiding goed schoon.


Het is inderdaad een tankje met aftapplug, het filter (zo een metalen gaas dat is opgerold) is ook vervangen.
Als ik de retour

Originally Posted By FFAnders

Als je de leiding op de carb. losdraait en een paar slagen aan het vliegwiel geeft, komt er dan wel benzine langs de leiding ??


als ik aan het vliegwiel een aantal draaien geef komt de benzine uit de retour van de carb.

Last edited by Imhotep; 01/10/15 12:12 AM.
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Best mogelijk dat wat Roelof al opperde dat de sproeier tegen de achterkant van de carb. aangedraaid zit.
ik los dat zo op, met een vijltje een kruisje op de kopse kant van de sproeier vijlen.
Niet te diep zodat je het sproeiergaatje intact blijft.
Op deze manier werkt de sproeier ondanks dat deze tegen de achterkant zit.
Je kan de sproeier ook inkorten maar dan kan je hem weer tegen de achterkant (dicht)aandraaien.


Attached Images
image.jpg (39.64 KB, 173 downloads)
Last edited by FFAnders; 01/10/15 12:41 AM.

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
heren bedankt allemaal voor jullie hulp.

Hij draait en blijft draaien.

De sproeier nog eens met een draadje uitgekuist en nu is het in orde.

Mij dus toch laten misleiden doordat er lucht door ging als ik aan het blazen of zuigen was.

Nu eerst handen wassen en een testrit doen.

Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
ziezo, eerste testritje achter de rug.
Lijkt op het eerste zicht positief.

Nu elektrisch nog in orde brengen en nog een paar cosmetische details

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Wel het originele pompplaatje weer gebruiken die zijn beter als de imi.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
het origineel zit er in smile

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Originally Posted By Imhotep
ziezo, eerste testritje achter de rug.
Lijkt op het eerste zicht positief.

Nu elektrisch nog in orde brengen en nog een paar cosmetische details



Succes ermee en laat de complete Solex eens zien.

Han

Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23


Dit is hij in volle glorie.

fase 2 is elektrisch
fase 3 wordt dan cosmetisch (2 white wall banden en nieuwe zadelhoes) verder wil ik hem zo origineel mogelijk laten.
Hier een daar heeft de chroom wel zijn beste tijd gehad, maar het ding is ook 53 jaar oud.

Last edited by Imhotep; 01/10/15 11:51 PM.
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Netjes hoor en dan oppoetsen met Kroon poetsolie.
Spatlapje erbij ??


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
neen, geen spatlap, moet die aan het voorwiel?

De jasbeschermers achteraan zitter er wel bij.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Een Solex zonder spatlap is geen Solex.
Ik heb er ook een (3800) geen Solex(spatlap).


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
mooi oppoetssen met wd 40 doe ik ook altijd goed tegen de roest en bovendin glimt hij er mooi mee
groetjes pierre

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Mooie Belgische Oto. Niet te veel aan doen... Witte bandjes, jasbeschermers, mooooiii wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
ja witte bandjes dat is ook iets voor alfons
groetjes pierre

Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
Originally Posted By john meisters
Mooie Belgische Oto. Niet te veel aan doen... Witte bandjes, jasbeschermers, mooooiii wink


de bedoeling is inderdaad hem zo origineel mogelijk te laten.

Bandjes wil ik vervangen wat dit is geen zicht, 1 white wall en 1 zwarte, plus ze zijn al serieus verduurd (barsten)

De zadelhoes is acheraan ook volledig versleten, ik neem binnenkort enkele detailfoto's.

Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
Zo, zaterdag heb ik hem elektrisch in orde gebracht.

Vandaag proberen verzekering te regelen, maar zit daar nog met een probleem.

Ik vind het chassisnummer niet. Ik heb al gezocht op het balhoofd, ter hoogte van de zadelpen maar niets.
Wel heb ik het nl symbool en die b nummer gevonden.

Iemand een idee waar ik nog verder moet zoeken?

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Originally Posted By Imhotep
Zo, zaterdag heb ik hem elektrisch in orde gebracht.

Vandaag proberen verzekering te regelen, maar zit daar nog met een probleem.

Ik vind het chassisnummer niet. Ik heb al gezocht op het balhoofd, ter hoogte van de zadelpen maar niets.
Wel heb ik het nl symbool en die b nummer gevonden.

Iemand een idee waar ik nog verder moet zoeken?

Attached Images
4473f1f17012928249a838e541cbe779.jpg (142.52 KB, 198 downloads)

Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Kijk even hier, binnen het gele hokje.

Attached Images
framenummer..,.jpg (142.55 KB, 255 downloads)

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
Daar heb ik inderdaad gezocht.
Aan beide kanten.
Wel moet ik opmerken dat de lak daar zeer "gebroebeld" is. Daar vind ik dus niets meer.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Als je NL nummer voor op de zadelbalk staat dan staat het framenr met zekerheid links (of rechts).
Zoek nog eens, krab wat lak weg, komt goed wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
ok, na wat schuren kwam er inderdaad een framenummer te voorschijn, nl 556 669
Bedankt heren

Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
heren, hier ben ik terug.

Vandaag eindelijk eens tijd gehad om een toertje te rijden met de Solex.

starten was geen probleem, geleidelijk de choke wat minderen tot hij goed draait.

Blijkt dat mijn topsnelheid maar 21-22km/h (GPS) zonder bijtrappen. Hier ik telkens dat een solex ongeveer 30km/h moet halen dus er moet iets verkeerd zijn.

eens ik een km of 2 gereden had begon hij te haperen, uitvallen en 1 seconde later terug starten en het ging van kwaad naar erger.

Als ik da het motertje van het wiel licht hoor je hem duidelijk paar arbeidsslagen doen en een paar overslagen.
Na even stil te leggen en daar terug te starten en direct van het wiel te licht blijft deze mooi draaien (volgas).

ik merk ook duidelijk dat dit toerental een stuk hoger is dan het toerental op "topsnelheid" 21-22 km/h

Na wat zoeken hier op het forum kwam ik uit bij mogeijke problemen als een barst in het carter of een lekkende decompressieklep.

Beiden heb ik nagekeken en ik zie niet direct een probleem.
Hebben jullie misschien een idee wat er nog verkeerd zou kunnen zijn?

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
ontstekingstijdstip? doet veel met je topsnelheid, maar na 1-2 minuten haperen en uitvallen... confused

Je brandstofsysteem heb je helemaal binnenstebuiten gedraaid, lijkt mij niet dat dit weer verstopt is.

Vonken de contactpuntjes misschien overvloedig? Je hebt wel een nieuwe condensator gestoken maar ... die nieuwe zijn niet allemaal even best, helaas.

Ook al eens meegemaakt dat de carterboutjes allemaal los zaten... Solex liep goed tot je afremde en weer optrok... dan ging het in een dip frown


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
Ik dacht dat het "filtertje" in de benzinetank misschien verstopt was. dus dat verwijderd en testritje gaan doen.

helaas werd het testritje vroeg afgebroken door iemand die de voorrangsbaan kruiste en mij niet zag, dus ik ben in de flank geknald na eerst nog uit volle kracht te remmen.

Toch wel wat schade, stuur scheef, benzinetankje geblutst, vliegwielafdekking kapot, ...

Voorlopig dus even wachten op de verzekering.

carterbouten ook allemaal nagekeken omdat ik dacht, barst in carter is idem als een spleet tussen "carterdeksel" en carter.

Ik kijk de ontsteking na als ik meer weet van de verzekering

Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
ja zo zie je maar dat een ongelukje snel gebeurt is gelukkig met materiale beschadiging die zijn sneller herstelt dan lighamelijke schade
gr pierre

Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
update:

vandaag is de expert langs geweest nu nog wachten op zijn oordeel.

Vanavond in de rapte spatbord, wiel en stuur terug gerecht.
De solex al terug aan de praat gekregen en Pierre, effectief ontsteking staat een paar graden te laat als ik met stroboscoop kijk.
Dit zal iets voor volgende week of tijdens de kerstvakantie worden.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
staat dat frame nog wel recht op al zijn bout verbindingen en balhoofdbuis ook geen tik mee gekregen ? zeker bij dat gat waar de kabels binnekomen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
geen speling op balhoofdhuis, lasnaden zijn ook nog ok, voorwiel ook.
Het gat waar de kabels binnen komen ziet er ook nog perfect normaal uit.

De snelheid was dan ook betrekkelijk laag.
Ik reed net boven de 20 en ben nog vol in de remmen gegaan.

Mijn gsm was in een houder als GPS snelheidsmeter op het stuur gemonteerd en deze heeft het ook overleefd.

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
meet nog even de afstand tussen midden voorwielas en midden achterwielas. Dit moet 100 cm. zijn (+ - 1,5 cm).
Is dit kleiner dan hebben de vorkpoten toch een tik gekregen.
(Ik heb er hier een gehad met 94 cm. waar gewoon mee was gereden...).


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Sep 2015
Posts: 23
I
Imhotep Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
I
Joined: Sep 2015
Posts: 23
daarnet nog even gemeten en ik kom op vooraan de 990 mm.
Lijkt me dus nog goed.

volgende week verlof dus hopelijk wat tijd om nog wat te knutselen en vooral te rijden smile


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 134 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.073s Queries: 117 (0.024s) Memory: 1.3946 MB (Peak: 1.9178 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-19 07:54:16 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS