Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#110361 13/01/15 05:39 AM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Voor degene die bij Guis&Partners een verzekering hebben lopen en meer dan 14 brommers hebben kunnen fors hogere kosten verwachten.
Heb jij een verzamelpolis lopen bij Guis&Partners?
-----------------------------------------------------------
Geachte verzekerde,

U heeft via ons een Oldtimer-Verzamelverzekering afgesloten. Aangezien de bestaande verzekeraar De Goudse hiermee stopt, zijn wij op zoek gegaan naar een andere verzekeraar. Wij zijn verheugd dat wij deze hebben gevonden in een nauwe samenwerking met het volmachtbedrijf Voogd & Voogd Verzekeringen.

Digitale polis met nota
Om het u makkelijker te maken, gaan wij vanaf heden de polis en nota digitaal aanleveren.

Wij hebben getracht voor u de best passende verzekering te vinden, waarbij het volgende van toepassing is::

- Maximaal 14 objecten per verzamelpolis;

- Premie € 47,92 (excl kosten en assurantiebelasting) per verzamelpolis ;

- Poliskosten € 9,75 (excl assurantiebelasting) bij een tussentijdse wijziging, voor opmaak van de nieuwe bescheiden.



Het kan zijn dat u nu meerdere polissen ontvangt, in verband met maximaal 14 te verzekeren objecten per nieuwe polis.

Digitale polismap
U krijgt tevens de beschikking over een digitale polismap, waarin u wijzigingen en eventuele schade meldingen eenvoudig kunt doorgeven.

Voordelen
Voor u heeft dit enkele voordelen:
• U kunt via het internet uw verzekeringen afsluiten en wijzigen in een digitale omgeving;
• U gaat in het vervolg ook zo uw polis en andere bescheiden van ons digitaal ontvangen ;
• Dit betekent niet alleen een grote stap voorwaarts in communicatie, maar ook veel minder papieren 'rompslomp' voor u;
• Wij kunnen u nu heel gemakkelijk de mogelijkheid bieden om ook andere verzekeringen 'digitaal' via ons af te sluiten;

Wij proberen u echt te ontzorgen op het gebied van uw particuliere verzekeringen!

Nu betekent dit voor u dat:
• Uw huidige polis, op de hoofdpremievervaldatum, komt te vervallen;
• U digitaal ontvangt: polis(sen), groene kaarten en nota;
• Het kan zijn dat u nu meerdere polissen ontvangt;
• U hiervoor een aparte e-mail ontvangt;
• U de nota voortaan voldoet aan Voogd & Voogd;
• Indien u ons gemachtigd heeft de premie automatisch te incasseren, Voogd & Voogd deze machtiging van ons overneemt;
• U een eigen digitale polismap aan kunt maken;
• Indien u het hier niet mee eens bent, u de polis per ingangsdatum kunt beëindigen.

Aanvullende vragen

De Oldtimer-Verzamelverzekeringen worden opnieuw beoordeeld voor acceptatie. Hierdoor kan het zijn dat uw polis niet automatisch wordt geaccepteerd, maar dat er nog aanvullende acceptatievragen worden gesteld. Wij zenden u de aanvullende vragen zo spoedig mogelijk per e-mail.

Vragen?
Heeft u nog vragen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via info@guis.nl



Met vriendelijke groet,

Guis & Partners

Heb je een verzekering afgesloten bij Guis&Partners
single choice
Votes accepted starting: 13/01/15 05:39 AM
You must vote before you can view the results of this poll.

Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Geen idee waar deze info vandaan komt maar ik heb afgelopen week een andere mail ontvangen met een iets andere text en dat gaat nog wat verder :

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer, mevrouw,



Hierbij vragen wij uw aandacht voor het volgende.



Vervallen huidige polisdekking | .............

Tot onze spijt delen wij u mede dat de huidige maatschappij Goudse VM geen mogelijkheid heeft om de huidige polisdekking

voort te zetten. Echter is de maatschappij tot de conclusie gekomen dat het de kosten en het risico die deze polis met zich meebrengen

(waaronder het aan- en afmelden van kentekens bij de RDW), hoger zijn dan de premie die voor uw verzekering gerekend werd.

Het is dus niet langer haalbaar om de verhuur-objecten tegen een premie van EUR 540,70 te verzekeren.

Uw polis komt dan ook per 20-02-2015 te vervallen.



Begrip

Wij begrijpen dat het voor u een teleurstelling is dat de huidige polisdekking niet voortgezet kan worden en hebben daarom

via een andere maatschappij een offerte opgevraagd. Bijgevoegd treft u de offerte inclusief polisvoorwaarden aan.

De offerte is tot 14 dagen na offertedatum geldig.



Mocht u akkoord gaan met de offerte, dan verzoeken wij u vriendelijk om het “aanvraagformulier” volledig en naar

waarheid in te vullen en ondertekend terug te sturen naar ons kantoor (binnen 14 dagen na ingang van de polis).



Premie

Op het moment dat u het totaalbedrag ad EUR 2.259,23 aan ons heeft voldaan onder vermelding van het offertenummer OFF......,

Dan zullen wij dit aan de maatschappij Rialto mededelen.

U kunt de premie overmaken op rekeningnummer NL 03 ABNA .... ... ... ten name van Guis & Partners B.V.



Ter volledigheid delen wij u mede dat Rialto geen voorlopige dekking verleent. Er wordt dekking verleend vanaf het moment

dat wij uw betaling hebben ontvangen en wij dit kenbaar hebben gemaakt aan Rialto.

Vragen?
Heeft u vragen dan kunt u altijd contact met ons opnemen, telefoonnummer 0184-675666 of u kunt via mail reageren, info@guis.nl .

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Guis & Partners B.V.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: FFAnders
Geen idee waar deze info vandaan komt maar ik heb afgelopen week een andere mail ontvangen met een iets andere text en dat gaat nog wat verder :

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer, mevrouw,



Hierbij vragen wij uw aandacht voor het volgende.



Vervallen huidige polisdekking | .............

Tot onze spijt delen wij u mede dat de huidige maatschappij Goudse VM geen mogelijkheid heeft om de huidige polisdekking

voort te zetten. Echter is de maatschappij tot de conclusie gekomen dat het de kosten en het risico die deze polis met zich meebrengen

(waaronder het aan- en afmelden van kentekens bij de RDW), hoger zijn dan de premie die voor uw verzekering gerekend werd.

Het is dus niet langer haalbaar om de verhuur-objecten tegen een premie van EUR 540,70 te verzekeren.

Uw polis komt dan ook per 20-02-2015 te vervallen.



Begrip

Wij begrijpen dat het voor u een teleurstelling is dat de huidige polisdekking niet voortgezet kan worden en hebben daarom

via een andere maatschappij een offerte opgevraagd. Bijgevoegd treft u de offerte inclusief polisvoorwaarden aan.

De offerte is tot 14 dagen na offertedatum geldig.



Mocht u akkoord gaan met de offerte, dan verzoeken wij u vriendelijk om het “aanvraagformulier” volledig en naar

waarheid in te vullen en ondertekend terug te sturen naar ons kantoor (binnen 14 dagen na ingang van de polis).



Premie

Op het moment dat u het totaalbedrag ad EUR 2.259,23 aan ons heeft voldaan onder vermelding van het offertenummer OFF......,

Dan zullen wij dit aan de maatschappij Rialto mededelen.

U kunt de premie overmaken op rekeningnummer NL 03 ABNA .... ... ... ten name van Guis & Partners B.V.



Ter volledigheid delen wij u mede dat Rialto geen voorlopige dekking verleent. Er wordt dekking verleend vanaf het moment

dat wij uw betaling hebben ontvangen en wij dit kenbaar hebben gemaakt aan Rialto.

Vragen?
Heeft u vragen dan kunt u altijd contact met ons opnemen, telefoonnummer 0184-675666 of u kunt via mail reageren, info@guis.nl .

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Guis & Partners B.V.



Kan het zijn dat er verschil is tussen verhuur en recreatief gebruik?


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Ja natuurlijk is daar verschil in. Evengoed was Guis ook voor ons, verhuurders, de voordeligste.

In oktober kregen wij een vervelende brief waarin werd aangekondigd dat de premie fors omhoog zou gaan (zeg maar: meer dan verdubbeld!. Nu wacht ik met angst en beven het volgende slechte nieuws af cry


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Als je een Solex of meerdere , ook andere merken en typen op eigen naam laat verzekeren (verzamelpolis) dan mag in principe alleen de Verzekeringnemer met die "voertuigen" rijden.
Als er iemand anders op rijdt dan is dat, bij een ongeval, niet verzekerd.
Dus moet je een ander soort polis afsluiten zodat er ook met andere rijders een WA dekking is.

Zo is het mij uitgelegd.
Mocht dat anders zijn dan hoor ik dat graag.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Sorry, ik ben er zo vol van dat ik het niet goed gelezen heb .
het gaat hier om een :
Oldtimer-Verzamelverzekering
en dat is toch wat anders dan Verhuur.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Een vriend van mij heeft de zelfde brief gehad als ik en die heeft bijna 100 Solexen in zijn verzameling, die dingen staan dus alleen maar stil.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ja, da's bale , die man kan dan zo'n 400euro betalen.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Misschien moeten de klein verhuurders eens rond bellen met andere verhuurders wat hun betalen en waar verzekerd, maar eerlijk gezegd ken ik hier geen enkel verhuurbedrijf die voor een tiental Solexen maar een dikke 500 euro betalen en goed verzekerd zijn is ook wel een must want hier zijn al ongelukken gebeurd met ernstige afloop....ben je dan niet goed verzekerd hang je als bedrijf en prive.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Dat rondbellen is/wordt gedaan.

Ik heb afgelopen jaar een ervaring opgedaan met een grote verhuurder (noem geen namen) die de meest
aftandse solexen verhuurde waar werkelijk het minimum aan onderhoud aan ontbrak.

B.v. , als het tailpijpje van de uitlaat verstopt is dan sla je met een priem een gat in de demper, opgelost crazy
Op de eerste 25km van de rit hebben we 6x !!! moeten wisselen met de voorraad uit zijn vrachtwaggel .
Bij de 7e en 8e pechwissel heb ik er 2 van mezelf bij ingezet, konden die mensen probleemloos verder
rijden en die ouwe meuk op de vrachtwagen gezet.

Dit soort bedrijven verziekt het voor de rest die wel met betrouwbaar materiaal rijd.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
En die grote bedrijven vinden dat die hapsnapsnelgeld bedrijfjes het verzieken, zo is het cirkeltje weer rond.

Er zal vast wel een redelijke oplossing zijn, moet je maar op vertrouwen, zal hier nog eens een paar vragen wat die betalen, mocht het interessant zijn meld ik het wel.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Origineel bericht van: Roelof
En die grote bedrijven vinden dat die hapsnapsnelgeld bedrijfjes het verzieken, zo is het cirkeltje weer rond


Die zijn er zeker bij, maar bedrijfjes als van Ronald, en ook het mijne, zijn puur uit liefde voor de Solex ontstaan. Dat merk je aan alles.

De verziekers zijn degenen die slecht met hun materiaal omgaan zoals Ronald hierboven omschrijft.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
ik moet eens uitzoeken wanneer mijn polis afloopt, van mij hebben ze geen digiatel gegevens en als ze die al hebben ( de oude via Casema) dan is dat al 4 jaar verlopen vanwege een computercrash door een "overlay" virus.
Dat kan dan weer een RDW boete worde voor onverzekerd zijn .


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Origineel bericht van: john meisters
Origineel bericht van: Roelof
En die grote bedrijven vinden dat die hapsnapsnelgeld bedrijfjes het verzieken, zo is het cirkeltje weer rond


Die zijn er zeker bij, maar bedrijfjes als van Ronald, en ook het mijne, zijn puur uit liefde voor de Solex ontstaan. Dat merk je aan alles.

De verziekers zijn degenen die slecht met hun materiaal omgaan zoals Ronald hierboven omschrijft.



Een tijdje terug een bedrijfsuitje gehad, leuk eens op een Solex rijden.
Achterlichten ontbraken, banden glad (het regende erg die dag) remmen slecht.
Die van mij had geen achterrem en wanneer ik het voorwiel met ingeknepen rem opbeurde dan ging het wiel langzaam rond ; SCHANDALIG.

Han

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Als het regent rijden we niet dus dat probleem van slippende natte voorremmen heb je dan ook niet.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Aandacht punt voor ons. Als we zo iets zouden willen gaan organiseren voor collega's, dan eerst de solexen zelf gaan bekijken. Er zou maar wat gebeuren en dan wordt je toch een beetje bekeken door de collega"s.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Origineel bericht van: FFAnders
Als het regent rijden we niet dus dat probleem van slippende natte voorremmen heb je dan ook niet.




Dat testen deed ik voordat we weggingen, velg en remmen waren toen nog zo goed als droog.....

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Voor de verzamelaars is het misschien een optie om er 14 te verzekeren en de rest te schorsen, kan eigenlijk alleen maar uit als je er meer dan 20 hebt, je hoeft dan maar 5 te schorsen de rest is gratis, het jaar daarop hoef je dan nog maar 2 te schorsen en de rest gratis. Even na vragen hoe het schorsen precies in elkaar zit.

Last edited by Roelof; 14/01/15 12:36 AM.

Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
www.solexverzekering.nl heeft ook een verzekering voor verhuur, geen idee wat de kosten zijn maar dat is wel op te vragen.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Goede tip Roelof, bedankt.
Alle tips zijn welkom. wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: Roelof
Voor de verzamelaars is het misschien een optie om er 14 te verzekeren en de rest te schorsen, kan eigenlijk alleen maar uit als je er meer dan 20 hebt, je hoeft dan maar 5 te schorsen de rest is gratis, het jaar daarop hoef je dan nog maar 2 te schorsen en de rest gratis. Even na vragen hoe het schorsen precies in elkaar zit.


dat van die 2 snap ik niet ik betaal er steeds minimaal 5 en soms meer omdat ik niet alles tegelijk hoef te schorsen en die teller van slag af is vooal als ik tussen door een nog niet oldtimer schors die niet in de categorie "verzameling" valt.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Een bevriend verhuur bedrijf heeft zijn solexen verzekerd bij www.unive.nl voor €32,- per solex.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: Roelof
Voor de verzamelaars is het misschien een optie om er 14 te verzekeren en de rest te schorsen, kan eigenlijk alleen maar uit als je er meer dan 20 hebt, je hoeft dan maar 5 te schorsen de rest is gratis, het jaar daarop hoef je dan nog maar 2 te schorsen en de rest gratis. Even na vragen hoe het schorsen precies in elkaar zit.


dat van die 2 snap ik niet ik betaal er steeds minimaal 5 en soms meer omdat ik niet alles tegelijk hoef te schorsen en die teller van slag af is vooal als ik tussen door een nog niet oldtimer schors die niet in de categorie "verzameling" valt.


Het schijnt op de RDW site vermeld te staan.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Wat ik vreemd vind van Guis is dat niet alle verzekerden over dezelfde kam geschoren worden. Of de post moet bij ons met grote vertraging komen maar dat lijkt me stug.

Ik heb zelf de verhuurverzekering bij hun, èn los daarbij nog een oldtimerverzekering voor mijn troeteldiertjes die niet verhuurd worden, en daar mogen er gewoon nog steeds 50 op staan..
De verhuurverzekering wordt bij de ene opgezegd, bij de andere wordt het een stuk duurder gemaakt. Na de aangekondigde prijsverhoging heb ik niets meer gehoord en loopt het zaakje gewoon door... waar zijn ze mee bezig vraag je je af.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: john meisters
Wat ik vreemd vind van Guis is dat niet alle verzekerden over dezelfde kam geschoren worden. Of de post moet bij ons met grote vertraging komen maar dat lijkt me stug.

Ik heb zelf de verhuurverzekering bij hun, èn los daarbij nog een oldtimerverzekering voor mijn troeteldiertjes die niet verhuurd worden, en daar mogen er gewoon nog steeds 50 op staan..
De verhuurverzekering wordt bij de ene opgezegd, bij de andere wordt het een stuk duurder gemaakt. Na de aangekondigde prijsverhoging heb ik niets meer gehoord en loopt het zaakje gewoon door... waar zijn ze mee bezig vraag je je af.


Er is maar 1 die dat kan oplossen en dat ben je zelf, gewoon bellen en vragen hoe het zit....ben benieuwd wat er uit komt.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Klopt Roelof, maar ik ben samen met Ronald, en met ons nog wat collega's toch in de rondte aan het kijken voor alternatieven. Jouw tips nemen we steeds mee. Het zal wel goed komen, maar zo goed als het bij Guis eerst was zal het nergens meer worden denk ik cry


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: Roelof
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: Roelof
Voor de verzamelaars is het misschien een optie om er 14 te verzekeren en de rest te schorsen, kan eigenlijk alleen maar uit als je er meer dan 20 hebt, je hoeft dan maar 5 te schorsen de rest is gratis, het jaar daarop hoef je dan nog maar 2 te schorsen en de rest gratis. Even na vragen hoe het schorsen precies in elkaar zit.


dat van die 2 snap ik niet ik betaal er steeds minimaal 5 en soms meer omdat ik niet alles tegelijk hoef te schorsen en die teller van slag af is vooal als ik tussen door een nog niet oldtimer schors die niet in de categorie "verzameling" valt.


Het schijnt op de RDW site vermeld te staan.


gewoon 5


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: Roelof
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: Roelof
Voor de verzamelaars is het misschien een optie om er 14 te verzekeren en de rest te schorsen, kan eigenlijk alleen maar uit als je er meer dan 20 hebt, je hoeft dan maar 5 te schorsen de rest is gratis, het jaar daarop hoef je dan nog maar 2 te schorsen en de rest gratis. Even na vragen hoe het schorsen precies in elkaar zit.


dat van die 2 snap ik niet ik betaal er steeds minimaal 5 en soms meer omdat ik niet alles tegelijk hoef te schorsen en die teller van slag af is vooal als ik tussen door een nog niet oldtimer schors die niet in de categorie "verzameling" valt.


Het schijnt op de RDW site vermeld te staan.


gewoon 5


Het is me verteld maar heb het niet zelf gecheckt, kan ook niks anders vinden dan 5.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: Roelof
Een bevriend verhuur bedrijf heeft zijn solexen verzekerd bij www.unive.nl voor €32,- per solex.

Ik heb gisteren kontakt opgenomen met unive.
Vandaag een mail ontvangen met de volgende tekst :

"Zoals gisteren telefonisch besproken met mijn collega, zouden wij bij u terugkomen op het verzekeren van solexen die worden verhuurd.

Helaas hebben we geen mogelijkheden om dit voor u te verzekeren.

Zoals al aan u aangegeven door de Goudse verzekeringen, heeft Rialto hier eventueel mogelijkheden voor.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Indien u vragen heeft, neemt u dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet, "

Heb me vandaag wel bij een andere verzekeraar aangemeld die goede voorwaarden en redelijke prijzen hanteert, hoewel het bedrag/ Solex aanzienlijk hoger is dan wat ik afgelopen jaren betaald heb , #tisnieanders.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: FFAnders
Origineel bericht van: Roelof
Een bevriend verhuur bedrijf heeft zijn solexen verzekerd bij www.unive.nl voor €32,- per solex.

Ik heb gisteren kontakt opgenomen met unive.
Vandaag een mail ontvangen met de volgende tekst :

"Zoals gisteren telefonisch besproken met mijn collega, zouden wij bij u terugkomen op het verzekeren van solexen die worden verhuurd.

Helaas hebben we geen mogelijkheden om dit voor u te verzekeren.

Zoals al aan u aangegeven door de Goudse verzekeringen, heeft Rialto hier eventueel mogelijkheden voor.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Indien u vragen heeft, neemt u dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet, "

Heb me vandaag wel bij een andere verzekeraar aangemeld die goede voorwaarden en redelijke prijzen hanteert, hoewel het bedrag/ Solex aanzienlijk hoger is dan wat ik afgelopen jaren betaald heb , #tisnieanders.






Een verhuurbedrijf in Havelte heeft zijn solexen per stuk verzekerd bij Unive, de 1 accepteren ze wel en de ander weer niet?...vreemd, sta je op een zwarte lijst of zo.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ik denk het..........

hier in de Randstad gelden andere regeltjes voor alles en nog wat cry


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Ik ben ook overgestapt. Opzegbrief is de deur uit. Kosten iets hoger maar betere voorwaarden.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ach bij mij zijn ook de kosten van de Solex en omhoog gegaan. De Amuse premie is hoger dan voor de Zundapp geworden. De premies zijn ongeveer 30 procent duurder geworden, dus volgend jaar ook maar eens verder kijken. Heb hem nu al opgezegd. Ik zal wel een mail krijgen dat ze het jammer vinden.
Tuurlijk.

Last edited by Alfons_Amuse; 23/01/15 05:58 AM.

Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ik dacht dat ik bij de Unive 15 of 20 euro betaal/kenteken, geen verzamelpolis geen verhuur.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Het zal bij mij ook wel Unive worden FF.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Dec 2008
Posts: 289
G
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
G
Joined: Dec 2008
Posts: 289
Origineel bericht van: FFAnders
Ik dacht dat ik bij de Unive 15 of 20 euro betaal/kenteken, geen verzamelpolis geen verhuur.


Klopt ik betaal dit jaar öok bij unive 15 euro voor de solexen (per stuk)
13.20 euro voor een cita gilera en 19.72 euro voor een union automaat en een zundapp 3 versnelling 29 euro
Ik had ze altijd zonder opzittende verzekering maar dit jaar stond erbij "met gratis opzittende verzekering


Gerrit
Je hoeft niet alle fouten zelf te maken
Gun de andere ook een kans .
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Geen idee waar het prijsverschil op gebaseerd is.
Voor een Mobylette uit 1954 betaal je ook 29 euro (geel kenteken) .
De Renata ergens in de 37,- (blauw kenteken).


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Ik meen dat Unive verschil maakt in fiets met hulpmotor (oa Solex) en brommer


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Dat zal het dan wel zijn.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Dat verschil kun je zelf tijdens de aanvraag aanvinken, en dat scheelt!

Vink je "oldtimer bromfiets" aan dan betaal je rond de 30 euro, "fiets met hulpmotor" rond de 16 ..... wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Mijn verzekering is weer geaccepteerd bij Guis & Partners, ze hebben het nu ondergebracht bij Voogd&Voogd verzekeringen, kosten €68,67.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Voor hoeveel Solexen als ik vragen mag ?

Han

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Max 14 brommers zoals het nu in de voorwaarden staat.

Volgend jaar zal de prijs ongeveer €55,- worden, er zijn nu eenmalige overschrijfkosten in rekening gebracht.

Last edited by Roelof; 03/02/15 05:59 AM.

Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Dus dan toch nog steeds 14 kentekens voor wat is het ongeveer 60 euro?

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Origineel bericht van: Roelof
Max 14 brommers zoals het nu in de voorwaarden staat.

Volgend jaar zal de prijs ongeveer €55,- worden, er zijn nu eenmalige overschrijfkosten in rekening gebracht.


Ok, duidelijk, ik heb er maar 6 dus dat gaat goedkomen.

Han

Joined: May 2008
Posts: 878
F
5000km gereden
**
Offline
5000km gereden
**
F
Joined: May 2008
Posts: 878
Roelof
is dit inclusief opzittende verzekering(of heb je die niet nodig) en mag alleen jij er op rijden of ook je partner erbij , zodat je bv. met zijn 2en kan gaan toeren.


Recht is iets kroms wat verbogen is

1x Oto'1963 en 1966 ,koffertje'61
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Bij de verzamelverzekering van Guis mocht ik vroeger ook met kennissen een toertje maken, geen probleem (destijds).


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Volgens mij is dat nu niet meer, een ander laten meerijden op een verzamelverzekering.
Alleen degene op wie de verzekering staat mag er mee rijden, dat zal ook de rede zijn dat het relatief goedkoop is.
Je kan maar op één brommertje tegelijk rijden dus het risico is beperkt omdat je toch je eigenspullen heel wilt houden

Een opzittende verzekering, zoals ik hem nu nog heb, keert een paar centen uit als er iemand (verhuur) dood gaat of invalide wordt.
Dan hebben we het over een uitkering tussen de 5000,- en 10.000,- Euro .
Dat is een soort van pleister op een Dwarslaesie, helpt niet echt.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Heb net contact gehad met Guis, een verzamelpolis bestaat voor 14 kentekens en je mag nog steeds met meerdere kentekens tegelijk de weg op. Mits de polishouder meegaat en dan niet voor commerciéle verhuur.
Dus alleen voor hobby-doeleinden.

Joined: Jul 2003
Posts: 42
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Jul 2003
Posts: 42
Ik heb er nu ook 14 op 1 polis , wel weer bij Guis, en de rest is geschorst. Een kennis van me kreeg vorige week 34 acceptgiro's á 330 euro van de RDW omdat hij te laat was met overzetten naar een andere verzekering, het is later toch weer goed gekomen , maar het heeft wel een paar slapeloze nachten gekost.

Last edited by sjaan; 07/02/15 06:13 PM.
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Die slapeloze nachten kan ik me wel voorstellen.

Wel vreemd dat de RDW 34x een enveloppe met inhoud verstuurt, kan ook in een keer het totaalbedrag (dik €11.000 crazy ).

Als het goed is heb ik ook een aantal Solexen bij een andere verzekeraar ondergebracht.
Ook hiervan kreeg ik 17 !! mails met ieder 3 bijlagen, PDF.
Dat is dus 51 Pdf's openen om te controleren of het allemaal klopt.
Mooi voor op een regenachtige zondag maar voorlopig is het nog droog.

Wel jammer dat Guis moet stoppen met de Verhuurverzekeringen en dat allemaal omdat er verhuurbedrijven zijn die het niet zo krap nemen met de veiligheid voor mens en materiaal.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jul 2003
Posts: 42
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Jul 2003
Posts: 42
Zijn brievenbus hang nu nog steeds te klepperen!

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Papierversnipperaar eronder zetten ??


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
J
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
J
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176
Likes: 6
Heb er ook een paar nachten van wakker gelegen crazy

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Vandaag officieel overgegaan naar een andere verzekeraar die nu de verhuur Solexen verzekert.

Een bijna premieverdubbeling ten opzichte van de vorige periode maar toch nog vele malen
goedkoper dan het eerder aangeboden alternatief (Rialto).


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Ik ga daar per 1 maart ook bijkomen. Wat meer papierwerk maar dat komt goed.
Met een bedankje naar de collega's in de verhuur die meedenken en helpen zoeken wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Wel even aandacht besteden dat alle kentekens en meldcodes goed overgenomen worden.
Ikzelf had een foutje gemaakt met een kenteken die van de verhuur naar privé omgezet moest worden.
Ik had het op tijd gezien en gecorrigeerd.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Roelof Offline OP
Solex meester monteur
****
OP Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Rialto is zeker geen verkeerde verzekering voor de verhuur, hoe meer solexen je hebt hoe goedkoper het word, voor 10/20 solexen is deze verzekeraar weer te duur.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ik denk ook dat Rialto niet beter of slechter is dan een ander alleen het verschil tussen €120,- en € 45,- /Solex is mij een beetje te groot.
Ik hoef nu €1400,- minder uit te geven !!
Geen Kattepies (Kappedaster ??)


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
Origineel bericht van: FFAnders
Ik hoef nu €1400,- minder uit te geven !!
Geen Kattepies (Kappedaster ??)
Volgens de officiële spelling moet dat "kattepies" als "kattenpies" worden geschreven whistle

Last edited by RedFox; 15/02/15 06:18 PM.

Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Dat is veel geld. Wat een groot verschil zeg.
Keuze is dan duidelijk.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Hahahaa Geert.
Het moet zijn, moet dit als ......... geschreven worden. laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Hahahaa Geert.
Het moet zijn, moet dit als ......... geschreven worden. laugh
Je ben vroeg wakker vandaag Alfons en op Carnavalszondag moet er zeker gelachen worden, zie de correctie een paar berichten terug grin


Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: RedFox
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Hahahaa Geert.
Het moet zijn, moet dit als ......... geschreven worden. laugh
Je ben vroeg wakker vandaag Alfons en op Carnavalszondag moet er zeker gelachen worden, zie de correctie een paar berichten terug grin


HAHhAaa, weet ik Geert. Een beetje plagerij mag ook wel eens.
En eeehhh, carnaval is jullie ding niet ons ding. Veel te nuchter zijn we hier. Snap ook dat hele carnaval niet. Jullie wel dus zou ik zeggen ALAAF. laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Origineel bericht van: RedFox
Origineel bericht van: FFAnders
Ik hoef nu €1400,- minder uit te geven !!
Geen Kattepies (Kappedaster ??)
Volgens de officiële spelling moet dat "kattepies" als "kattenpies" worden geschreven whistle

Spreektaal schrijven en schrijftaal spreken, kan nog wel eens verschil in zitten .
Net als de tarieven van de verzekeraars. wink
Uiteindelijk moet je toch betalen.
Heb , gelukkig , nooit een beroep op een verzekering hoeven te doen, net als de ANWB,
ruim 35 jaar lid en nooit gebruik van hoeven te maken.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
(1918-1984) een terugblik naar vervlogen tijden ...



"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 104 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.107s Queries: 151 (0.043s) Memory: 1.6227 MB (Peak: 2.3191 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-16 05:15:08 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS