Ik heb gisteren een van de 2 Solexen verkocht die van een vriend van me zijn.
Om teleurstelling te voorkomen heb ik het volgende gedaan:

- lange proefrit. De langste route van ons verhuurbedrijf meegegeven (47 km).
- samen via mijn checklist alle punten nagelopen.

Met het laatste bemerkte ik dat er een 3800 achterwiel in zat kan op zich geen kwaad maar stond wel een stuk verder naar rechts.
Met als resultaat aanlopen op (oude) jasbeschermer en standaard.

Ik heb uiteindelijk een origineel OTO achterwiel uit mijn voorraad meegegeven, ze zetten het zelf erin.
Lukt dat niet dan komen ze maar terug en dan doe ik het zelf.

Zo zie je maar weer dat sommige dingen pas opvallen als je gedetailleerd gaat kijken.
De checklist staat ook op dit forum. Ik adviseer deze uit te printen en mee te nemen als je een Solex gaat kopen.
En dan nog heb je als leek niet de ervaring om bepaalde zaken te zien zoals dat verkeerde type achterwiel.

CHECKLIST


Hou het simpel wink
Groeten, John.